חדשות

אפליקציה של גוגל למדידת חום קיבלה את אישור ה-FDA

האפליקציה מודדת את טמפרטורת הגוף על ידי סריקת העורק הטמפורלי | היישום מופעל על ידי חיישן אינפרא אדום בטלפון חכם Pixel 8 Pro ללא כל חיבור לאינטרנט

מדחום חיישן אינפרא אדום לצד המצלמה. צילום: יח"צ

אפליקציה למדידת טמפרטורת גוף (BTS) של גוגל קיבלה בשבוע שעבר אישור שיווק של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). האפליקציה מיועדת למדידת חום בכל הגילים, למעט בפגים, בטלפון חכם תואם (Pixel 8 Pro) עם פלטפורמות מחשוב וחיישני אינפרא אדום.

כדי להשתמש באפליקציה יש להניח את החיישן בגב המכשיר על המצח. תוצאות מדידת החום יכולות להישמר בפרופיל הבריאותי של המשתמש בטלפון, אך אין צורך בחיבור לאינטרנט על מנת לקבל את התוצאה.

עד כה שימש יישום המדחום למדידת טמפרטורה של פני השטח של חפצים ובין השאר מדד טמפרטורה של משקאות (למשל בקבוק חלב לתינוק, או כוס קפה), מכלי פלסטיק, עץ, מתכת וסוגי משטחים.

בעקבות אישור ה-FDA הודיעה חברת גוגל כי היא משיקה תכונות חדשות עבור משתמשי הטלפון, כולל המדחום. בבלוג The KeyWord מציינת גוגל כי ב"ניסויים קליניים, אלגוריתם התוכנה שלנו הצליח לחשב את טמפרטורת הגוף בטווח של 36.1 מעלות צלזיוס ל-40 מעלות צלזיוס עם סטייה של עד 0.3 מעלות צלזיוס. פירוש הדבר שתוכנת טמפרטורת הגוף של מכשיר Pixel מדויקת בערך כמו מדי חום סורקים אחרים".

על מנת לבנות את המדחום, נוסף לטלפון חיישן אינפרא אדום ליד המצלמה האחורית. אפליקציית טמפרטורת הגוף של Pixel 8 Pro מודדת את טמפרטורת הגוף על ידי סריקת העורק הטמפורלי, בשונה ממדחום מצח פחות מדויק המכוון למרכז המצח. הנתונים מהחיישן אינפרא אדום מועברים לאלגוריתם לחישוב הטמפרטורה שמוצגת במכשיר המופעל על ידי שבב Tensor G3", נכתב בבלוג. עוד צוין כי "שדה הראייה הרחב של יותר מ-130 מעלות של החיישן (האינפרא אדום) גורם לו לחוש חום מעבר למצח ולכן ככל שהטלפון קרוב יותר למצח, כך הקריאה מדויקת יותר".

הכלי בטוח וקל לשימוש, פועל בטלפון ללא כל חיבור לאינטרנט ולכן זמין גם באזורים ללא קליטה סלולרית. המפתחים מציינים כי "הרעיון היה לוודא שכל אדם יכול להשתמש בכלי הזה בצורה מהימנה וגישה זו הצליחה".

נושאים קשורים:  מדידת חום,  אפליקציה,  טלפון חכם,  גוגל,  טמפרטורת גוף,  חדשות,  אישור ה-FDA
תגובות