חדשות

אלפים מבקשים להשתתף בניסוי של אילון מאסק להשתלת שבב מוחי

Neuralink של אילון מאסק החלה בגיוס לניסוי אנושי ראשון של השתלת שבב מוחי למשותקים עקב פגיעה בחוט השדרה או בשל ALS | מאסק: "מוכן להשתמש בילדיי כנחקרים בניסוי"

ניסוי אנושי ראשון של השתלת צ'יפ מוחי. אילוסטרציה

חברת הסטארט-אפ ניוראלינק (Neuralink) של אילון מאסק, העוסקת בפיתוח שבבים למוח, הודיעה בשבוע שעבר כי החלה בגיוס מתנדבים לניסוי הקליני הראשון בבני אדם.

בחודש מאי האחרון קיבלה "ניוראלינק" אישור מהרשות האמריקאית למזון ותרופות (FDA) לבחון את הטכנולוגיה על בני אדם ובספטמבר הודיעה ניתן לה האישור להתחיל בגיוס לניסוי אנושי ראשון של השתלת שבב מוח למשותקים עקב פגיעה בחוט השדרה או בשל מחלת ניוון שרירים ALS. החברה מקווה שהטכנולוגיה תוכל לסייע לאנשים עם הפרעות מוחיות ופציעות בחוט השדרה.

אלפים מבקשים להשתתף בניסוי שבו מנתח יסיר חלק מהגולגולת של הנחקרים כדי שרובוט יוכל להכניס אלקטרודות וחוטים דקים למוחם. כשהרובוט יסיים, חתיכת הגולגולת החסרה תוחלף במחשב בגודל של מטבע שאמור להישאר שם במשך שנים, במהלכן יקרא וינתח את פעילות המוח של האדם, ולאחר מכן יעביר את המידע הזה באופן אלחוטי למחשב נייד או טאבלט קרובים. על כך מדווחת רשת בלומברג.

לדברי מאסק, לאחר שהחברה פיתחה שבב שיסייע לקשר בין המוח לגוף, היא תעבור לקידום פיתוח שבב שיתמקד בראייה. "אנחנו מחכים לאישור רגולטורי לניסוי ראשון על בני אדם", הודיע מאסק.

נושאים קשורים:  אילון מאסק,  נוירוכירורגיה,  ניוראלינק,  ניסוי בבני אדם,  מחקרים,  פגועי חוט שדרה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.11.2023, 07:56

קיימת דרישה הולכת וגוברת מצד "ביביסטים" שהתפכחו להשתלת שבב מוחי.
הם לא מבינים , מה קרה?