חדשות

החלוקים הלבנים: "מחר, ביום הראשון לדיקטטורה - שובתים!"

הכנסת אישרה את החוק לביטול עילת הסבירות | במטה מאבק הרופאים הודיעו על עבודה במתכונת חירום החל ממחר: "לא נפקיר את המטופלים, לא נפקיר את מערכת הבריאות ולא נפקיר את המדינה"

כוחות הביטחון מתעמתים עם מפגינים מול הכנסת. צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90

(עדכון, 15:45) חוק יסוד: השפיטה - עילת הסבירות, אושר באופן סופי במליאת הכנסת. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס' 4). לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, בקריאה השלישית תמכו בהצעה 64 חברי כנסת ללא מתנגדים לאחר שחברי האופוזיציה יצאו מהמליאה לפני ההצבעה.

לפי הנוסח שאושר, על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה, של ראש הממשלה או של שר אחר ולא ייתן צו בעניין כאמור; בסעיף זה: "החלטה" – כל החלטה לרבות בענייני מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות". מהנוסח נמחקו המילים: "וכן של נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק".


מרכז המאבק של "החלוקים הלבנים" עבר היום (ב') לירושלים, אחרי כינוס סוער שנערך אתמול (א') בבנייני האומה בהשתתפות אלפי רופאים ורופאות ועובדי מערכת הבריאות.

בחלק מהמרכזים הרפואיים אורגנו הסעות שיצאו להפגנות המחאה מול הכנסת בירושלים מבתי החולים כרמל, רמב"ם, שיבא, סורוקה, בילינסון, איכילוב, מאיר ואסף הרופא, זאת לצד התארגנויות מקומיות להסעות.

חלק מהרופאים המוחים יצאו לירושלים כבר בבוקר וטיפלו בפצועים שנפגעו בעימותים מול כוחות הביטחון. פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, דיווח: "זהו יום קשה ועצוב, אנחנו כאן ליד הכנסת מטפלים בפצועים מהאלימות, עצוב לראות את התמונות הכואבות האלו. רופאים, רופאות ואנשי כל מקצועות בריאות הגוף והנפש מכל קצוות הארץ עולים לירושלים כדי למחות, להתנגד ולמנוע את ביטול עילת הסבירות שהיא יריית הפתיחה של ההפיכה המשטרתית".

מאוחר יותר בצהריים הודיעו ממטה "החלוקים הלבנים": "הממשלה הדורסנית, האטומה, המשיחית והגזענית מעבירה ברגעים אלה את ההפיכה המשטרית. מחר, ביום הראשון לדיקטטורה, שובתים! עבודה במתכונת חירום. משאירים תורנים וכוננים. לא נפקיר את המטופלים, לא נפקיר את מערכת הבריאות ולא נפקיר את המדינה!".

האירוע המרכזי שיקיימו הרופאים המוחים נגד מהלכי הממשלה לצמצום עילת הסבירות יהיה בשעה 17:00 בכיכר אגרנט, שם יישאו דברים ד"ר מירי מזרחי ראובני, מומחית ברפואת משפחה ובמינהל רפואי, המנהלת הרפואית של קופת חולים מכבי, ופרופ' דורית ניצן מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת באר שבע.

נושאים קשורים:  החלוקים הלבנים,  מחאה,  ממשלת ישראל,  הפיכה משטרית,  חדשות,  שביתה,  מערכת הבריאות
תגובות
24.07.2023, 16:39

ארבעה ימים לפני ט' באב קיבלה ממשלה במדינת ישראל חוק שאינו מאפשר לאזרחים ולממלאי התפקידים לקבל ממערכת המשפט סעד או בקורת כלפי החלטות בלתי סבירות של פוליטיקאים. החוק הזה יימנע מאנשי מקצוע בכל התחומים (כמונו למשל), או משומרי סף האמונים על טוהר השלטון, להתנגד למינויים מושחתים או החלטות שלטוניות הפוגעות בכבוד האדם וחרותו. זהו חוק משוקץ שנחקק על ידי פוליטיקאים אינטרסנטים.
מהיום ישראל אינה מדינה דמוקרטית יותר- את המחיר נשלם כולנו. ובגדול.

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:19

לא להאמין איך אנשים שמבינים בתחום אחד, לגמרי נבערים בתחום אחר. והכי עצוב הוא חוסר המודעות בפרסום הדברים לציבור בלי שמץ של אחריות ועוד בשם מלא. חוק כבוד האדם וחירותו אינו תלוי בעילת הסבירות. הוא חוק יסוד שחוקק בפרלמנט והוא נאכף ע"י הרשות השופטת. עילת הסבירות לעומת זאת אינה חוק, היא כלי שניכס לעצמו בית המשפט מבלי לספור את הרשות המחוקקת ובכך הופך את עצמו לרשות-על. כל החלטה אפשר לפסול לפי סבר השופט. ישראל הייתה ללא עילת הסבירות בשנות השמונים, אז היא הייתה דיקטטורה?

אנונימי/ת
24.07.2023, 21:11

אף פעם אף אחד לא א מתחשב בזמן בין המצרים ותשעה באב ,שמאל קיצוני במערכות שלנו לא השאירה אבן על מנת להפוך החלטה דמוקרטית ולהיטימית של רוב מחוקקים .
מספיק עם ספינים שמאלניים ,תשאירו לנו בשקט ,תנו חעבוד
לא איכפת לי מה אומרים פרופסורים שמאלניים ופרוגרסיבים פה בארץ וגם האלה מאמריקה .

אנונימי/ת
25.07.2023, 00:45

מאחר ואתה משפטן אך לא היסטוריון נא להתעדכן-עילת הסבירות החלה את דרכה עם קום המדינה ונשאבה מהחוק הבריאי (מנדטורי) ועברה "אבולוציה ע"י מספר שופטי עליון ,ביניהם הדומיננטי -ברק.זה אומנם לא חוק אבל זה כלי שיפוטי שהשימוש בו נובע מחסרון חוקה במדינת ישראל.

25.07.2023, 09:50

אנונימי יקר, מדוע אתה מסתתר? אולי תגלה את פניך ברבים. מפחד? גם אנחנו מפחדים - רק שלנו ולילדנו מרביצים בהפגנות. לך מסקימום ינודו בראש.

נראה שאתה בכלל לא בעניינים, חבל על הסתה נוספת בקהל הרופאים. כל אחד שיעשה טוב את העבודה שלו לפי המקצוע ולא ידבר על הדברים שלא מובנים עליו.

אבנר הנכבד!
שמח שאתה מכיר בערך " ט באב" מעולם היהדות, משהו חדשני...
מעריך מאד את הידע הרפואי מקצועי שלך, אבל הערכותיך המשפטיות, האתיות והפוליטיות אינן כה מושלמות. הם נאמרות מעומק לבבך, אבל כפי שאתה מוצא בתגובות, ישנם רבים רבים שחושבים אחרת.
בתשעה באב מרבים באהבת חינם .

01.08.2023, 01:26

אכן כדאי לדעת. אילו בית המשפט היה משייר לעצמו את עילת הסבירות מהחוק הבריטי (האדם הסביר ) לא היה צורך לבטל עילה זאת בחוקיקה. אך מכיוון שבית המשפט הלך הרבה יותר רחוק בפרשנות של הסבירות (סבירות בעיני הרכב שופטים מקרי או מכוון) נוצר הצורך בחקיקה לשם ריסון.

אנונימי/ת
24.07.2023, 19:04

זה רק הצעד הראשון. בהמשך נחליף את הרופאים השמאלנים עצמם ברופאים יהודים שזוכרים שהם יהודים. ואז אולי תהיה גם רפורמה במערכת הבריאות. ככל שהרופאים האלה ישבתו יותר , כך ייטב לחולים. המשיכו כך

אנונימי/ת
24.07.2023, 19:21

כן, מליוני רופאים יהודים מכל העולם מחכים לעבוד במערכת הבריאות הישראלית תמורת המשכורות הנפלאות והקהל הישראלי המדהים

אנונימי/ת
24.07.2023, 19:32

ממש עומדים בתור.
כ"כ המונים מציפים אותנו, שמשרד הבריאות מחפש רופאים/ות ממדינות קיקיוניות כדי למלא חסרים עמוקים בלא מעט תחומים.
או שאולי חשבתם לקבל את עצתה של טלי גוטליב ולשים אחרים שיהיו רופאים מצויינים במקום אלו שלא יעבדו יותר.

אין לי ספק שהמגיב אינו רופא. בטוח שהוא טיפש שאינו מבין על מה המדובר.
אולי צודקת הגב' סטרוך שלא לכולם צריך לעשות החייאה

25.07.2023, 09:51

ושוב אנונימי גלה פנך אלינו

ממש כיף לעבוד במערכת הרפואה בארץ, גם המשכורת די טובה אם אתה משקיע בעבודה. גם הקהל ברובו די נחמד אם אתה מתייחס בהתאם לאנשים. מספיק ללכלך

אנונימי/ת
24.07.2023, 19:11

כל עוד זה תלוי בי, אני דווקא אבוא מחר. ישראל לא הפכה לדיקטטורה, ואיני רואה חשש למערכת הבריאות מחוץ לפלפולים משפטיים דחוקים שפרסמה ההסתדרות. לבית המשפט נשארו עוד שיניים רבות אחרות מעבר לעילת הסבירות הבעייתית מלכתחילה לדעת הרוב.
על אף שאני חלוק על הממשלה הנוכחית ומייחל לנפילתה, רובה המוחלט אנשים טובים והגונים שאני לא חושב שבשאיפותיהם לקבע חוקי גזע, מניעת טיפול או אפילו משהו המתקרב לזה. מובן שאם חלילה יום אחד יהיה דבר כזה אצא להילחם בכל כוחי ואסרב לחוקים מחרידים כאלה, אבל זה אפילו לא מתחיל להיות קרוב לזה ואין מה להבהל ולהבהיל כך.
איננו עליונים על אחרים בשל היותנו רופאים. אנחנו משרתי ציבור ולא משרתי ממשלה והחוזה שלנו מעולם לא היה מולה אלא למול הנדרשים לסיוענו ועל כן מחובתנו להמשיך ולדאוג למטופלינו ללא קשר להחלטות ממשלה כאלה או אחרות.
בתקווה לקצת ריפוי בעם ולעצירת המשך החקיקה.

אנונימי/ת
24.07.2023, 19:28

אנונימי 19.11 יפה כתבת! ישראל לא הפכה לדיקטטורה, ואיני רואה חשש למערכת הבריאות מחוץ לפלפולים משפטיים דחוקים שפרסמה ההסתדרות. לבית המשפט נשארו עוד שיניים רבות אחרות מעבר לעילת הסבירות הבעייתית מלכתחילה לדעת הרוב. גם לפיד וסער הצבועים רצו לשנות אותה. די להיסטריה.

24.07.2023, 19:28

תהליך החקיקה היום בכנסת של חוק יסוד השפיטה- עילת הסבירות, היא יום חג לדמוקרטיה! ידע כל
מי שהיה אחראי לארגון ולההסתה של אזרחים, לנסות ולבצע הפיכות רחוב בעילה של הגנה על הדמוקרטיה שהפיכה מבצעים בקלפי ולא במהומות ואנרכיה ברחובות. במיוחד כאשר עסקים מאיימים להוציא כספים ועסקים לחו״ל, כאשר מיוחסים בצבא מאיימים על ביטחון העם והארץ, כאשר רופאים,שומו שמיים, מערבבים פוליטיקה במקצוע קדוש כמו רפואה הרי שלממשלה לא היתה ברירה אלא לבצע ולממש את שלטונה. כרגע כולם צריכים להרגע ובהמשך להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בהמשך החקיקה

אנונימי/ת
24.07.2023, 19:57

אני חושב שהמימשל הנוכחי עשה את מה שעשה בגסות ובהפגנת שרירים מיותרת. בנקל היה יכול להגיע לשיתוף פעולה רחב כי הצורך בשינוי במערכת המשפט הוא ממשי מאוד. עם זה, אין לרופאים שום יתרון על המצביע הפשוט מהרחוב. והשימוש בכח החלוק הלבן, על גבם של חולים בעלי יסורים שלא מבינים מה הם אשמים במצב- הוא בוטה ומעורר קבס. רופאים שרובם ככולם ניזונים בשפע מקופת הציבור. בושה וכלימה.

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:12

גם אני אנונימית. אנחנו, כמטפלים, דואגים למטופלים שלנו, לכולם. זוהי חובתינו.

מערכת בריאות ציבורית, שאישרה צבירה לגמול השתלמות על השתתפות כנס שהציג טיפולי המרה כהתערבות טיפולית לגיטימית, מציגה תמונת מצב קשה ולא מקצועית לעניות דעתי. וזה מה שקרה לפני שבוע.

מי יגן על מטופלינו, על המקצועיות שלנו, אם לא אנחנו?

01.08.2023, 01:29

מה לא לגיטימי במטופל שרוצה המרה ויקבל טיפול נכון מאדם מוסמך עם סיכויי הצלחה חלקית?

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:25

לא שובת, לא אשבות למען מושחתים ומסיתים. זכותי להמשיך ולתת טיפול למטופליי.

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:31

ד"ר ציון חגי, אתה מטפל בפצועי האלימות מההפגנות? אתה בטוח שאתה זוכר להכניס ונפלון לוריד? - אתה פולטיקאי שרץ ברשימה של בוגי יעלון, שנפלטה מהכנסת לפי החלטת הבוחר בישראל. גם חברך שרץ בחולצה אדומה מאולפן לאולפן, פרופ' חגי לוין במעמד זהה. אז מה עושים? עושים פוליטיקה מתוך הר"י. הרי מה יעשו הרופאים בנושא תפקודכם הכושל? -- כלום ושום דבר.

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:34

שוב מכניסים אצבע לעיין לרופאים שהצביעו לממשלה נבחרת ובעד רפורמה משפטית.
ולכן מי שמתנגד כאן לשביתה במנגנון ההכחשה אומרים כאן שאינו רופא.
האנונימיות היא בגלל רדיפת הרוב, שהפכנו לאנוסים, וכינויינו כמיעוט יחד עם פרסום סקרים שקריים שמעולם לא היגיעו למרבית הרופאים(מלבד סקר כללי במרץ שלא עסק במחאה ולא בעילת הסבירות)
עילת הסבירות אינה פוגעת במערכת הבריאות!
אתם מבקשים להפיל ממשלה נבחרת.
תתביישו לכם!
הגיע הזמן להקים ארגון מייצג אחר שיעשה את מלאכתו ויעסוק בשכר ובתנאי העבודה של הרופאים על מגוון דיעותיהם הפוליטיות ולא בפוליטיקה.

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:56

זוהי בריונות לשמה, אתם ממש לא מייצגים אותי, אני מגיע מחר לעבודה כרגיל.

אנונימי/ת
24.07.2023, 20:56

לא נפקיר....מפקרים את המטופלים את מערכת הבריאות אתם הדקטטורה תתבישו לא הגעתי לרופא מקצועי בגללכם...שתסבלו בדיוק כמו שאני סובלת שחכתם למה הלכתם ללמוד!

אנונימי/ת
24.07.2023, 21:14

ההסתדרות בקריאה "מאחים את הקרע בעם" רק מעמיקה את הקרע- במקום לחפש את המכנה הדומה, לקרוא לשבת ולדבר, מסלפת נתונים, הפכה צד אחד לצודק והצד השני של המטופלים והמטפלים לטועה, שפל, דיקטטור ולא מוסרי , הכניסה פוליטיקה למסדרונותיה הטהורים של בית החולים, רופאים שהולכים עם סיסמאות בגלוי על החלוק ועל הדלת, מסמנים מי מהרופאים ואף המטופלים בעד ומי נגד, משפילים ומבזים את השונה. ומנגד מטופלים שנמצאים בעמדה נחותה ובטח לא נוחה בלשון המעטה, אשר מקווים שלא יפגעו ולא יאונה להם רע רק כי הם חושבים אחרת. וכל יום כבר ישנה פגיעה אמיתית משמעותית בלתי נסבלת בחיי המטופלים בשם הסיכוי שאולי בעתיד תתכן פגיעה אם ואולי ואם...- טיפולים נדחים, ישיבות על מטופלים מתבטלות וכולם נפגעים. שלא לדבר שעל הדרך הר"י גימדה בהשוואה את המאבקים האחרים החשובים, הצודקים, בקונצנזוס רחב , שיכולים באמת להציל חיי אדם.

אנונימי/ת
24.07.2023, 21:18

א. החלוקים הלבנים אינו גוף יציג שרשאי להכריז על שביתה.
ב. טרם חלפו שבועיים מההכרזה על סכסוך עבודה.

אנונימי/ת
24.07.2023, 21:30

אני רואה שהשביתה הוכרזה עי מטה החלוקים הלבנים.
סליחה על השאלה אבל אתם הארגון היציג של הרופאים?
האם הר"י, הכריזו על שביתה? או שארגון הפוליטי" החלוקים הלבנים“?
, לא החלוקים הלבנים ולא הגלימות השחורות ולא הסרבנים עם החולצות הירוקות יגידו לי כרופאה אם לטפל מחר בחולים!

24.07.2023, 21:56

מי אתם מטה החלוקים הלבנים?
האם אתם משביתים גם את המרפאות הפרטיות שם מטופלים אנשים שהמעות מצויות בכיסם? או אתם מעוניינים לפגוע באוכלוסייה שאיננה יכולה לפנות לרפואה פרטית ?
תתביישו! אין סיבה לשביתה. צמצום עילת הסבירות מחזק את הדמוקרטיה ולא מחליש אותה. תקראו היטב את לשון החוק.

אנונימי/ת
24.07.2023, 22:57

ארי לבס. בין הרופאים, יש מיעוט קטן שמאמינים למנטרות שמפיץ פורום קוהלת על כך שצמצום עילת הסבירות מחזק את הדמוקרטיה. המיעוט הזה נחלק לשני חלקים:
1. רופאים דתיים - (כמובן שלא כלל הרופאים הדתיים) - שאינם תומכים בנתניהו, אך משוכנעים כמוך ארי שהחוק החדש הוא נהדר לדמוקרטיה 2. רופאים ביביסטים מרקעים שונים - שרבים מהם לא התעמקו במשמעות החוק, סומים וחרשים לסכנת אובדן הדמוקרטיה.
חוסר ההבנה למצוקה של המתנגדים לחוק למרות חלקם הגדול גם באוכלוסיה וודאי שבקרב הרופאים וחוסר הנכונות להתפשר מצד הציבור מחלק מס׳ 1 כפי שפירטתי לעיל, למרות שאינו תומך אישית בביבי, מעיד על קנאות דתית. הדת והאג׳נדה הפוליטית הקשורה להתיישבות ללא מפריע בשטחי יהודה ושומרון ,היא הסיבה האמיתית לתמיכה הנלהבת שלך בחוק עצוב זה.

אנונימי/ת
25.07.2023, 08:10

כדאי להזכיר כי אפילו בזמן השלטון הנאצי בגרמניה ( עוד לפני מלחמת העולם) מחצית מהרופאים נשארו להיות חברים בארגון הרופאים שתמך בשלטון,
כך שהתגובות של הביביסטים למיניהם , בין אם הם רופאים או לא, אינם חידוש הסטורי .
הם רק מוכיחים שתומכים בדיקטטורה , שנאה פתולוגית לשמאל ולליברליות , ותמיכה בפגיעה בזכויות מיעוטים קיימות בכל האוכלוסיות , כולל בין הרופאים.
מזלנו בישראל , שלמרות ריבוי התגובות הביביסטיות באתר זה, לפחות 80% מהרופאים בישראל תומכים במחאה כנגד ההפיכה המשפטית.

אנונימי/ת
24.07.2023, 21:54

נאשם בפלילים לא יכול לחוקק חוקים נגד בית המשפט. אנחנו לא רפובליקת בננות

אנונימי/ת
24.07.2023, 21:58

אני לא שובת. אבוא כרגיל למרפאה. לא רק שאין דיקטטורה, אלא אף התגברה הדמוקרטיה.

24.07.2023, 22:19

שלום לכולם , כמימים ימימה - שום שביתה או עיצומים לא יעזרו למערכת הבריאות הציבורית . תהא " העילה " לשביתה אשר תהא [ שכר , תורנויות ,
הסכמי עבודה ,פוליטיקה ] , כאשר ביבי יגיע לטיפול בבית חולים , כל "יפי הנפש" ירוצו !! לטפל בו - כמו זבובים אל ........... ויצטלמו יפה לכל כלי התקשורת עם הכרזות " פומפוזיות " הפרעות קצב , הולכה . זו תהיה שעת מבחנכם , ובתקוה - שלא!! תשקרו .

אנונימי/ת
24.07.2023, 22:33

ביזיון, הר"י גוף מכוער ומושחת כרגיל. בשביל לשנות העקסה בתנאים מזעזעים אסור לשבות אבל כשמדובר באגנדה פוליטית אישית אפשר לאפשר להכניס את המערכת לבלאגן ולםגוע במטופלים. בושה.

אנונימי/ת
24.07.2023, 22:39

השביתה בלעדיי.מחר לא יום ראשון לדיקטטורה אלא תחילת שחרור מצרפוני בגץ הפוסט ציוני ופוסט יהודי

אנונימי/ת
25.07.2023, 00:08

"החלוקים השחורים" הם אספסוף אנארכיסטי שמקומם בפח אשפה.

אנונימי/ת
25.07.2023, 00:18

כמה מתוך כמה? לזרוק מספרים - לזרוע חול...

25.07.2023, 00:46

אני מציעה להחליף את השם של דוקטורס אונלי לנוניתון או אל ארד.
זה כבר לא פירסום מקצועי אלא פוליטיקאים כושלים שהמנטורים שלהם נותרו באופוזיציה או מחוץ לכנסת , שקמו לכלותנו.
אתם מקדמים ומקצינים את הטירוף ההזוי של סרבנות רפואית וסחיטה באיומים.
תכלס. גישה מזעזעת שמשפילה קולגות, חולים ומחריבה כל מרחב טיפולי.
מחכה לרופאים שפויים עם שכל ישר שיקומו וייאמרו לכם בקול רם, עד כאן.

אנונימי/ת
25.07.2023, 07:25

ההסתדרות הרפואית הפכה לגוף יוצר אנרכיה . פסיכוזת רק לא ביבי גורמת לאיבוד קשר עם המציאות והחמלה. הפסיכוזה מתגברת בחסות מערכת ע-קיפת החוק ותקשורת מגויסת זדונית. ראשי הר"י יכולים להגיד בגלוי, הם גוף הפועל אידאולוגית, רק לא ביבי. לא רפורמה, לא דמוקרטיה, לא רפואה. יעשו הכל להפלת ביבי, הכל, כולל פגיעה בחולים.
כמו בצפון קוריאה , בהר"י, קול אחד, אין דעה אחרת. אלפי קולות הרופאים המתנגדים למהלך ההזוי, מושתקים. אלפי ה"אנוסים" מושתקים

אנונימי/ת
25.07.2023, 08:33

רופאים.ות ממורמרים.ות מסוכנים.ות לכל המערכת - למזכירות, לאחיות, לכוח עזר ובפרט למטופלים. תהיו תמיד שמחים וחייכנים ולא מרי נפש ותוקפנים.

אנונימי/ת
25.07.2023, 08:34

מכתבים שתוקפים את ההסתדרות הרפואית על החלטתה התקבלו מפרופסורים במדינות רבות: צפון קוריאה , פולין , הונגריה , שליט אוגנדה ושליטי הרפובליקה המרכז אפריקנית
אז למה האתר מבליט את הרווארד בכותרת?

אנונימי/ת
25.07.2023, 08:37

מכתבים שתוקפים את ההסתדרות הרפואית על החלטתה התקבלו מפרופסורים במדינות רבות: צפון קוריאה , פולין , הונגריה , שליט אוגנדה ושליטי הרפובליקה המרכז אפריקנית
אז למה האתר מבליט את הרווארד בכותרת?

25.07.2023, 09:15

אני מתיצב היום בגאווה לעבודה ואני בטוח שרופאים רבים בעלי מצפון יעשו כך.
מצער מאוד שהרי הפכה כלי משחק בידי השמאל הקיצוני,האלים והאנרכיסטי.
צריכים לקום רופאים בעלי יוזמה שיקימו ארגון חליפי שיהיה ארגון מקצועי נטו.

25.07.2023, 12:05

ד"ר אברהם בריד, מסכים עם כל מילה שכתבת. מה עוד שהשביתה היום מנוגדת לחוק.
בנוגע לצמצום עילת הסבירות. קבלתי הערה מאנונימי בנוסח:
"הדת והאג׳נדה הפוליטית הקשורה להתיישבות ללא הפרעה בשטחי יהודה ושומרון ,היא הסיבה האמיתית לתמיכה הנלהבת שלך בחוק עצוב זה".ובכן אנונימי, אני חושב שאני יודע מי אתה, אתה טועה ובגדול.
לדעתי יש לבטל לחלוטין את עילת הסבירות ולא לצמצמה בלבד.
הסתמכות על "סבירות נמוכה" של המטכ"ל והממשלה לפני כ - 50 שנה היא הגורם למלחמת יום כיפור. במקום להסתמך ולהתבסס על ראיות ברורות הן בגבול המצרי ועל מודיעין ברור, כוול שיחה ב - 4 עיניים בין המלך חוסיין לראשת הממשלה גולדה מאיר, וגורמי מודיעין נוספים, הסתמכו על הסבירות של מפקדים בכירים מאוד (כמו אלה המובילים עתה את ההפגנות האלימות המסכנות את קיומנו כמו שעילת הסבירות נמוכה סיכנה לפני 50 שנה).
יש כורח לבטל הסתמכות על עילה זו בהחלטות של כל ההנהגות , גם של ועד בית. לבג"ץ ישנם כלים רבים אחרים מלבד עילת הסבירות כמו ,ניגוד עניינים, אי עמידה בתנאי סף וכו' , כדי לעצור או לבטל החלטה שאינה ראויה.

אנונימי/ת
25.07.2023, 14:49

אתה מערבב מין בשאינו מינו.

25.07.2023, 20:59

אורי ידידי, טעית. בתגובתך אתה מתייחס לאטימולוגיה של המושג "סבירות" ולא למשמעות המשפטית שלו. החוק שהתקבל אתמול יבטל את כוחה של מערכת המשפט לפסול עיסקאות מפוקפקות כמו מינוי של העבריין אריה דרעי לשר בממשלה, חיסול השידור הציבורי ועוד חקיקות שיממשו את החלומות הרטובים של פוליטיקאים בכל תחומי החיים. במקרה שלנו- העברת הסמכות לאשר התמחות לזכיינים פרטיים, התעלמות מהמלצות מקצועיות הקשורות בבריאות הציבור (סוכר!) ועוד השלכות מסוכנות על חופש העיסוק, ההתאגדות וכן- גם על הזכות לשביתה ככלי למאבק.

אנונימי/ת
25.07.2023, 13:58

אגב עילת הסבירות, האם סביר שבכנסת ובממשלה יהיו אנשים עם כתבי אישום פליליים, אסירים לשעבר, שקרנים סדרתיים וסתם מושחתים ? האם מישהו מהרופאים היה מעסיק עבריינים כאלה ? או מסכים שאנשים כאלה ינהלו את חייו ? איך אפשר לדרוש מאיתנו הרופאים להיות אדישים כלפי מצב שכזה ???!

אנונימי/ת
25.07.2023, 14:06

לא סביר ל ח ל ו ט י ן ראש ממשלה עם כתבי אישום פליליים ושר משטרה עבריין סדרתי לשעבר. זה שורש כל רע !!!

אנונימי/ת
25.07.2023, 14:09

ומה עם שר האוצר, ומה עם דרעי וביטן ועוד כמה "צדיקים" ?! סיציליה כבר כאן מזמן.

אנונימי/ת
25.07.2023, 20:36

אני לא מתנדב למילואים יותר עד שהחרדים מתגייסים.

01.08.2023, 01:31

ומי אומר שהרופאים המתנגדים שמשרד הבריאות יסמיך עובדי בריאות למיניהם - אינם עושים זאת מסיבה אינטרסנטית? וכי משרד הבריאות רוצה להרוג מטופלים?