חדשות

עלייה מדאיגה בתמותת ילדים מסטרפטוקוקוס באירופה

20 ילדים מתחת לגיל 15, רובם מבריטניה, מתו מאז ספטמבר מהחיידק | בישראל נרשם מקרה מוות אחד ושלושה תינוקות אושפזו | רופאים: זהו זן אלים. יש לבדוק סטרפטוקוק A בכל ילד עם כאב גרון

בדיקת משטח גרון (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת משטח גרון (צילום: אילוסטרציה)

מנתונים חדשים שפרסמה הסוכנות לביטחון בריאות בבריטניה (UKHSA) עולה כי כ-17 ילדים מתחת לגיל 15 מתו ברחבי הממלכה המאוחדת ובאירלנד מאז חודש ספטמבר מחיידק הסטרפטוקוקוס Strep A. שני ילדים נוספים מתו בצרפת ולפחות עוד ילד אחד מת בספרד מהחיידק הטורף. מאז ספטמבר דווח על 60 מקרי מוות בכל קבוצות הגיל באנגליה.

במערכת הבריאות הישראלית מביעים חשש מהעלייה בתמותה מהחיידק באירופה. משרד הבריאות עוקב אחרי הנתונים באירופה וביקש מרופאי הילדים והמומחים למחלות זיהומיות את נתוני התחלואה כדי לוודא אם יש עלייה במקרים המדווחים בישראל. בבית החולים סורוקה בבאר שבע מתה ילדה בת 8 עם מחלות רקע מהחיידק, ובחודשיים האחרונים אושפזו ברמב"ם בחיפה שני תינוקות בני שנה בטיפול נמרץ. בבית החולים שניידר בפתחת תקווה מאושפזת תינוקת בת 15 חודשים ומצבה השתפר.

יו"ר החברה לרפואת ילדים בקהילה, ד"ר שמעון ברק, העביר מסר לרופאים כי מדובר בחיידק יותר אלים וכי לא נרשמו מקרי תמותה כאלה זה שנים רבות. לדבריו, יש לרענן את הנחיות השגרה: "אם מגיע ילד עם כאב גרון וחום, יש לבדוק מעבדתית סטרפטוקוק A, ולתת לפי הצורך אנטיביוטיקה".

התפשטות המחלה בבריטניה גרמה לבעיות באספקת אנטיביוטיקה לטיפול ב-Strep A ובתי המרקחת מודאגים ממחסור בהיצע שנגרם מהביקוש הגובר לפניצילין ואמוקסילין. שר הבריאות הבריטי, סטיב ברקלי, נאלץ להצהיר ב-BBC, כי "יש אספקה טובה של אנטיביוטיקה לטיפול ב-Strep A וניתן לשנע מלאי אם נוצרות בעיות באזורים מסוימים במדינה".

נושאים קשורים:  סטרפטוקוקוס,  תמותה,  בריטניה,  אנטיביוטיקה,  רפואת ילדים,  ד"ר שמעון ברק,  חדשות
תגובות