חדשות

ד"ר שרון אלרואי פרייס בכנס רפואת ילדים: הסבירו להורים כמה הפוליו מסוכן

ד"ר פרייס הדגישה: "ההורים במדינת ישראל מקשיבים לרופאי הילדים. התפקיד שלכם הוא להסביר כמה הנגיף הזה מסוכן. הפוליו עכשיו תוקף לא רק ילדים קטנים אלא גם את הגדולים בני 14-15"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור. "החוק לא הופעל מאז חודש יוני". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

בכנס רפואת ילדים, המתקיים היום (ד') בתל אביב, הפנתה ד"ר שרון אלרואי פרייס, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, קריאה נרגשת לרופאים להגביר את מעורבותם בניסיון לבלום את נגיף הפוליו.

"תנסו לחשוב על המקום שאתם עובדים בו - בית חולים, מרפאה פרטית, מיון או כל מקום אחר," אמרה ד"ר אלרואי פרייס. "מה הייתם מוכנים לעשות כדי למנוע נזק בלתי הפיך מילדה שעכשיו נכנסת אליכם למרפאה? הייתם עושים הכל."

ד"ר פרייס הדגישה "אנחנו מתמודדים עם התפרצות של פוליו, וישנן יותר ויותר נקודות שחיוביות לנגיף. ההורים במדינת ישראל מקשיבים לרופאי הילדים. התפקיד שלכם הוא להסביר כמה הנגיף הזה מסוכן. הפוליו עכשיו תוקף לא רק ילדים קטנים אלא גם את הגדולים בני 14, 15. התפקיד שלכם הוא לדאוג לזה שההורים יביאו את הילדים לחיסון מומת נגד פוליו."

כדי לקבל הגנה מלאה מהנגיף יש צורך בשלושה או ארבעה חיסונים. "אנחנו צריכים את העזרה שלכם מול ההורים כדי לבדוק אם הילדים שלהם מחוסנים נגד פוליו," סיכמה ד"ר אלרואי פרייס.

כפי שפרסמנו אתמול (ג'), בכנס יוצגו שני ניירות עמדה חדשים. אחד מהם עוסק בניטור תינוקות כהגנה מפני מוות בעריסה והשני מכיל הנחיות מחייבות לאשפוז ביתי של ילדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  נגיף הפוליו,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  איגוד רפואת הילדים
תגובות
אנונימי/ת
17.11.2022, 20:30

איזה פוליו ? זה שהתפרץ כתוצאה מהחיסונים שלכם ?