COVID-19 בישראל

כ-30 מיליון בדיקות אנטיגן יחולקו בחינם לאזרחי ישראל

חלוקת הערכות צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא ואלו יועברו למשפחות המטופלות על ידי שירותי הרווחה, למערכת החינוך, לקשישים ובתי אבות

במערכת החינוך יחולקו 6 ערכות פר תלמיד למשך שבועיים בפעימה הראשונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, אישרו היום (ג׳) את המתווה לחלוקת בדיקות אנטיגן בחינם לאזרחי ישראל. המתווה מתבסס על מיצוי יכולתם של "סוכני מסירה", שיהיו אמונים על העברת הערכות לאזרחי ישראל. חלוקת הערכות צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, בהתאם להיערכות הלוגיסטית. מדובר במתווה מתוכנן, אשר יעודכן בהתאם לצרכים ולהתפתחויות.

באיגוד רופאי בריאות הציבור בירכו על על ההחלטה להנגשה חינם של הבדיקות הביתיות ומסרו כי "חשוב להבטיח כי אלה הזקוקים לכך ביותר יקבלו את כל הבדיקות הנחוצות. יש להביא בחשבון את הפערים בין אוכלוסיות גם בהשפעות אחרות של משבר הקורונה", נמסר בהודעת האיגוד, "למשל על חינוך ותעסוקה, ולוודא שמצומצמת הפגיעה בציבור הפגיע וניתנת רשת ביטחון חברתית, על מנת להגן על בריאות הציבור".

בהערכת המצב היומית שנערכה הבוקר הדגיש ראש הממשלה כי שיקולים ערכיים הנחו את אופן החלוקה, ומשכך תתבצע הבחנה בין אוכלוסיות שונות (אוכלוסיות מטופלות על ידי שירותי הרווחה, מערכת החינוך, קשישים ובתי אבות, ועוד), במטרה לאפשר את המשך פעילות המשק ולשמור על בריאות הציבור.

על פי המתווה, במערכת החינוך (גילאי 0-18) יחולקו שש ערכות פר תלמיד למשך שבועיים בפעימה הראשונה. אפשרות לפעימה שנייה תיבחן בהמשך. החלוקה תתבצע על ידי משרדי הבריאות והחינוך והרשויות המקומיות.

לבתי חולים גריאטריים ובתי אבות יועברו ממשרד הבריאות 2.5 מיליון בדיקות והן יחולקו באופן אוטונומי על ידם בין הצוותים המטפלים והאוכלוסיה המטופלת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לאוכלוסיות המטופלות ע"י שירותי הרווחה (כ-450,000 משפחות) - כל משפחה תקבל ערכה הכוללת 20 בדיקות. בנוסף, כ-25,000 קשישים המטופלים במועדוני מופת ומרכזי יום יקבלו כל אחד שלוש ערכות בדיקה לשבוע, למשך שלושה שבועות (סה"כ תשע ערכות לאדם). החלוקה תתבצע ע"י משרד הרווחה, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

כמו כן, כ-350,000 סטודנטים - נבחנת כעת כמות הבדיקות פר סטודנט ואופן החלוקה (המועצה להשכלה גבוהה/ מוסדות הלימוד/ אגודות הסטודנטים).

לגבי מפעלים חיוניים - במידת הצורך, רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון ומשרד הכלכלה והתעשיה יבחנו את הקריטריונים ויגבשו המלצה למתווה חלוקה מותאם.

ראש הממשלה בנט אמר: "הממשלה מחפשת כל דרך לסייע לאזרחי ישראל לעבור את גל האומיקרון. החלטנו להעביר לאזרחי ישראל, התלמידים וכלל האוכלוסיה בדיקות חינם. בנוסף, אתמול הודענו על קיצור הבידוד לחמישה ימים. במקום סגרים, אנחנו פועלים למצוא פתרונות במטרה לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר ולצלוח, יחד, את שיא הגל".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הוסיף: "אנחנו מחויבים לספק את כל הכלים כדי לשמור על הבריאות של כל אדם בישראל, לצד השמירה על הכלכלה, החינוך והחיים לצד הקורונה. במקביל לעמדות הבדיקה הפרוסות בכל רחבי הארץ, כפי שהתחייבנו, אנחנו יוצאים למהלך ענק של חלוקת עשרות מיליוני בדיקות לציבור בחינם. אני קורא לציבור, תעשו שימוש בבדיקות. זה פשוט, נגיש וחינם. כך תשמרו על עצמכם וכך נשמור על מי שבסיכון ועלול לחלות במחלה קשה".

נושאים קשורים:  בדיקות אנטיגן,  משרד הבריאות,  חדשות,  בדיקות חינם,  19-COVID,  קורונה
תגובות
18.01.2022, 18:00

הנה רעיון יותר טוב:
במקום לבזבז כסף בבדיקות ש-בואו נגיד, לא הכי מדוייקים בעולם, למה שלא נזרוק את הכסף לתקציב ביתי חולים וכלל מערכת הבריאות: יותר, תקנים, יותר אנשי צוות, יותר מיטות...גם יותר טוב לסביבה...
חבל מאוד.

אנונימי/ת
26.01.2022, 10:06

תזריקו אותם
לא אמינות