חדשות

"אם ב-1 באפריל לא יהיה קיצור תורנויות, תפרוץ פה מלחמה"

ארגון המתמחים חוזר למאבק על קיצור התורנויות: חושש שיש כוונה לדחות את יישום המתווה ולשנותו

יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון. "מה עם עוד מאות מתמחים שנמצאים בסיטואציה דומה?!"

ארגון המתמחים מרשם מאיים לחדש את פעולות המחאה אם לא ייושם מתווה קיצור התורנויות של הרופאים הצעירים, בהתאם למה שהוסכם עליו בדיונים קודמים. הבוקר (ב') הזהירה יו"ר הארגון, ד"ר ריי ביטון, בראיון לאדיר ינקו ב-ynet: "אם התורנויות לא יקוצרו – תפרוץ פה מלחמה". ד"ר ביטון הבהירה שעד כה ולמרות הסיכומים שכבר הושגו עם משרד הבריאות, לא הועברו תקנים לבתי החולים, כמו כן לא הוסדרו, למרות ההבטחות, נושאי השכר והעבודה בסופי השבוע.

המתמחים הביעו חשש כי למרות שהחלה לפעול ועדה מיוחדת שבראשה עומד ד"ר ספי מנדלוביץ, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, עולה חשש כי מהלך קיצור התורנויות לא ייצא לפועל במתכונת ובמועד שתוכנן ובעיקר שיהיה מצומצם הרבה יותר מכפי שהוסכם בטרם החל הצוות הזה בעבודתו.

בשבועות האחרונים, כך על פי הדיווח, קיבלו המתמחים מסרים כי הצו שעליו חתמה בהתאם לחוק שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לפיו החל מ-1 באפריל המתמחים יעבדו בין 16 ל-18 שעות בעשרה בתי חולים בפריפריה בכל המקצועות, למעט כירורגיה, לא ייושם כלשונו.

ד"ר ביטון מסרה: "אנחנו שומעים באחרונה יותר ויותר קולות מאנשים בשטח ומהדיונים של הוועדה שהדברים מתנהלים לא כפי שהוסכם. גם המידע שאנחנו מקבלים מתוך דיוני הוועדה הוא חלקי ולא לגמרי ברור על מה הוא מבוסס". לדבריה, צוות הוועדה עדיין לא מיפה את צורכי בתי החולים בכוח אדם כדי לנתב את התקציב לשם כך. "הצוות מתעסק בדברים שהוא לא צריך להתעסק בהם. למשל, האם בכלל נכון לקצר תורנויות או באיזו צורה כדאי לקצר תורנויות, במקום להכין את הקרקע ל-1 באפריל, המועד שהוסכם שיחל מהלך קיצור התורנויות".

ד"ר ביטון גם מחתה על כך שהיה ניסיון למנוע מארגון המתמחים ייצוג בוועדה. "בצוות עצמו", לטענתה, "לא מעט אנשים שלא ששים לקצר את התורנויות. אם ב-1 באפריל לא יהיה קיצור כפי שהובטח תפרוץ פה מלחמה ואני חושבת שגם במשרד הבריאות מבינים זאת היטב".

עוד אמרה כי "היו מצד הר"י נסיונות הפחדה ובעקבות זאת מתמחים החלו לראות את קיצור התורנויות בעיניים לא אובייקטיביות. אבל יש כוחות חדשים שרוצים את קיצור התורנויות ומחויבים למתווה". לפי הלו"ז שנקבע, על הוועדה להציג מסקנות ראשונות בסוף ינואר, אבל ההתרשמות היא שנעשים מאמצים לדחות את המתווה ולשנות את מה שנקבע כתנאי פתיחתה. "תקנים הוקצו, אבל רופאים יושבים בבית, אז אין סיבה להפעיל עכשיו את המתווה", ציינה ביטון.

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  ד"ר ריי ביטון,  חדשות,  קיצור תורנויות
תגובות
אנונימי/ת
03.01.2022, 18:25

ב 2 באפריל הם יתפטרו בשלישי יחזרו .

אנונימי/ת
03.01.2022, 20:00

למה מלחמה, כנופיית חמומי מוח?! בוא נדון במסגרת מאבק מקצועי מסודר והוגן: העובד תמיד רוצה יותר ממה שהמעביד רוצה להפיק ממנו ולשלם. זו דרכו של עולם!
לא מלחמה=התלהמות שאינה במקומה