COVID-19 בישראל

פרופ' גרוטו: הכל תלוי ברמת האלימות של האומיקרון

בראיון ל-103FM אמר גרוטו בין השאר כי "אם מדברים על נגיף שלא עושה שום דבר לאנשים עם שלוש מנות, אולי לא צריך לחסן אותם ולתת להם להידבק ולעבור מחלה קלה"

פרופ' איתמר גרוטו. "ישראל במקום השלישי באירופה במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים"

בניגוד לעמדתם של מומחים שונים, סבור פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, כי מצבה של ישראל בהשוואה למדינות האחרות ובעיקר אירופה "הוא בסך הכול טוב מאוד יחסית, ונראה שהסיבה העיקרית לכך היא רמת החסינות של האוכלוסייה בישראל, תודות למנת הדחף". פרופ' גרוטו התראיין הבוקר (א') ל-103FM.

אולם כשנשאל האם המצב הטוב לא ישתנה בעוד מספר שבועות, השיב: "זה תלוי ברמת האלימות של הנגיף, של האומיקרון. מהנתונים שיש לנו עד עכשיו עולה כי המחלה קלה אצל המחוסנים. קרוב לוודאי שגם לא מחוסנים לוקים במחלה קלה מאוד, יחסית".

"כנראה שרמת האלימות של הנגיף ירדה, סבור פרופ' גרוטו. "רואים פערים גדולים בין רמת התחלואה לבין מה שקורה בבתי החולים. שיעור גבוה באוכלוסייה מחוסנים בשלוש מנות לכן רוב החולים הם כאלה. אני מעריך שהחיסון בשלוש מנות נותן הגנה טובה מאוד, לכן אנחנו כרגע במצב טוב".

לגבי הניסוי שאמור להתחיל השבוע בקרב מתנדבים מעובדי שיבא שיוזמנו לקבל מנת חיסון רביעית אמר פרופ' גרוטו: "כרגע, הסימנים היחידים שיש לפגיעה ביעילות החיסון השלישי זו הירידה בנוגדנים, אבל אין זה אומר שהחיסון פחות מגן. נדרשים עוד הרבה נתונים, וגם להסתכל על רמת האלימות של הנגיף. אם מדברים על נגיף שלא עושה שום דבר לאנשים עם שלוש מנות, אולי לא צריך לחסן אותם ולתת להם להידבק ולעבור מחלה קלה".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' איתמר גרוטו,  אומיקרון,  מגיפת הקורונה,  מנת חיסון שלישית,  בוסטר
תגובות