COVID-19 בישראל

הצלחה לפיילוט הכיתה הירוקה: לא נוצרו שרשראות הדבקה

הוויתור על בידודי התלמידים לא גרם להתפרצויות של קורונה ובכוונת הממשלה לבטל כבר בשבוע הבא את חובת הבידוד במערכת החינוך ולעבור למתווה בדיקות קבועות ותכופות לתלמידים

תלמידי בית ספר במגיפת הקורונה. צילום: חן ליאופילד/ פלאש 90

רק ב-15 כיתות מתוך 129 ב-20 ישובים שנכללו בפיילוט "הכיתה הירוקה" שערך משרד החינוך נמצא יותר מתלמיד אחד מאומת-קורונה ולא נוצרו שרשראות הדבקה. הנתונים הללו שמעלים את השאלה אם בכלל נחוצים בידודים גורפים במערכת החינוך, מובילים את ראש הממשלה ואת שרת החינוך לבטל כבר בשבוע הבא את חובת הבידודים ומעבר למתווה שמבוסס על בדיקות רבות, קבועות ותכופות שיעברו התלמידים.

גורמי המקצוע במשרד הבריאות סבורים שעדיין יש להמתין בקבלת החלטה כזאת עד תום הפיילוט, כך מדווח הבוקר (ה') ynet.

במקביל גם מתפרסמים תוצאות סקר שערכה אוניברסיטת בר אילן וממנו עלה כי 57% מהורי הילדים בני 11-5 הביעו כוונה לחסן את ילדיהם כאשר יינתן אישור ה-FDA למתן חיסון לקבוצת גיל זאת. הסקר הקיף 894 הורים לילדים והובל בידי ד"ר ליאורה שמואלי מהתכנית לניהול מערכות בריאות במחלקה לניהול בבר אילן. 43% מהנשאלים השיבו כי לא יחסנו בשלב זה, את ילדיהם וימתינו. לא נמצא הבדל מובהק בין חילוניים לדתיים.

6% מההורים ציינו שהם עצמם לא התחסנו ואין בכוונתם להתחסן. 27% השיבו כי יחסנו את ילדיהם בתוך חודש מקבלת ההיתר, 27% - בתוך חודש עד שלושה חודשים, 24% ימתינו זמן ממושך יותר בין ארבעה חודשים ועד שנה. הורי ילדים שמתחסנים לשפעת הביעו כוונה גבוהה יותר לחסן את ילדיהם כנגד קורונה כבר בחורף הקרוב.

נושאים קשורים:  מערכת החינוך,  בידוד,  חדשות,  בתי ספר,  19-COVID
תגובות