COVID-19 בישראל

מנהל בית החולים זיו, פרופ' סלמאן זרקא, ימונה לפרויקטור הקורונה

שר הבריאות ניצן הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הודיע כי החליט למנות את אל"מ במיל' פרופ' סלמאן זרקא לראש מגן ישראל

פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה

שר הבריאות ניצן הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הודיע היום (ד') כי החליט למנות את מנהל בית החולים זיו, אל"מ במיל' פרופ' סלמאן זרקא לראש מגן ישראל (פרויקטור הקורונה) במקומו של פרופ' נחמן אש, שהחל לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות.

פרופ' זרקא, המשמש כמנכ״ל המרכז הרפואי זיו בצפת בשבע השנים האחרונות וחבר קבינט המומחים של ״מגן ישראל״, הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה, פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, מרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית.

פרופ' זרקא הינו בעל תואר שני באפידמיולוגיה ובריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר המכללה לביטחון לאומי. לפרופ׳ זרקא שתי התמחויות - האחת בבריאות הציבור והשנייה במינהל ציבורי.

בעבר כיהן פרופ' זרקא כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. הוא הקים ופיקד על בית חולים צבאי בגבול סוריה, במהלך מבצע הומניטרי מיוחד שביצעה ישראל.

זרקא, אלוף משנה במילואים, בן העדה הדרוזית, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-71, על פעילותו המייצגת את מחויבותה של מדינת ישראל לערכי היסוד של כבוד האדם וקדושת החיים, ואת מסירותם יוצאת הדופן של אנשי הצוות הרפואי בבתי החולים הציבוריים בישראל.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ׳ זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם. יחד עם מנכ״ל המשרד, פרופ' נחמן אש, וכל גורמי המקצוע במשרד הבריאות, נמשיך להוביל מדיניות מקצועית, שקולה ועניינית, כשלנגד עינינו האינטרס הציבורי והבריאות של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: ״פרופ' זרקא הוא בחירה טבעית לתפקיד פרויקטור הקורונה בתקופה שבה אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה העולים. פרופ' זרקא הוביל את המענה למגיפת הקורונה, מיומה הראשון, בבית החולים אותו ניהל, היה חבר בקבינט המומחים של מגן ישראל והיה מעורב רבות בהתמודדות עם הקורונה במגזר הערבי. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש, ובטוח שנפעל בשיתוף פעולה מלא״.

פרופ' סלמאן זרקא מסר: "אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה. אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עיני. מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי. מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. עלינו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף. אני מודה לפרופ' גמזו ולפרופ' אש על עשייתם המשמעותית כפרויקטורים. אמשיך את העשייה החשובה בצורה עניינית ומקצועית".

נושאים קשורים:  פרופ' סלמן זרקא,  פרויקטור הקורונה,  חדשות,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  19-COVID,  מינוי
תגובות
14.07.2021, 19:31

ראשית, שיהיה לפרופ׳ זרקא בהצלחה. הצלחתו, הצלחתינו. למה הדרגה הצבאית, אל״מ (מיל), צריכה להיות מוזכרת ועוד קודם לתוארו המקצועי- רפואי? הדרגה הזו עושה אותו יותר ״מקצוען״?

14.07.2021, 19:51

למה הדרגה הצבאית

אנונימי/ת
14.07.2021, 21:09

בהצלחה!
בכותרת מופיע שהוא מנהל בית חולים לפני הכל. בהמשך אכן מצוין אל"מ פרופ'. תפרגנו, כמה פרופ' שהם גם אל"מ אתם כבר מכירים? על הישגיות, שאיפות, עשייה וניסיון ניהולי זה בהחלט מעיד

אנונימי/ת
15.07.2021, 01:53

מלכודת

אנונימי/ת
15.07.2021, 13:07

כן ונכון לציין דרגה צבאית גבוהה כמו אל"מ. הדבר מהווה אות כבוד למי שהקדיש את שנותיו לא לעשיית כסף בשוק הפרטי הרפואי אלא שירת את המדינה גם עם קיבל על כך שכר.