חדשות

שביתת עובדי המשק והמינהל בבתי החולים נמשכת

יום שני לשביתה: האשפה נערמת, אוכל לא מוגש לחולים ואין מי שישנע את המטופלים בבתי החולים | יו"ר ועד העובדים: "אנחנו נאבקים על תנאי העבודה שלנו ועל תנאי האשפוז של המטופלים"

עובדי המינהל והמשק שובתים והאשפה נערמת בבתי החולים. צילום: מנמ״ש

עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים - הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים ולשכות הבריאות - ממשיכים בשביתה וגם היום (ד') לא יהיו שירותי ניקיון, מכבסה, מטבח, כוחות עזר, מזכירות, אחזקה, מחשב ועוד ב-30 בתי החולים הממשלתיים.

13 אלף העובדים שובתים במחאה על תנאי העסקתם ומחסור בכוח אדם. בעקבות השביתה שהחלה אמש, בתי החולים סובלים כבר עתה מאשפה שנערמת, אוכל לא מוגש לחולים ואין מי שישנע את המטופלים בבתי החולים.

אלי בדש, יו״ר הוועד הארצי מנמ״ש (עובדי המינהל והמשק וכוחות העזר) בבתי החולים הממשלתיים, מסר: ״אני מתנצל בפני החולים והצוותים רפואיים על עוגמת הנפש, אבל אין לנו ברירה. אנחנו נאבקים על תנאי העבודה שלנו ותנאי האשפוז של המטופלים. משרדי האוצר והבריאות צריכים להתנצל גם בפניהם, הם מפקירים אותנו כבר שנים ארוכות. חסרים 1,000 עובדים למערכת״.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר הר"י, התייחס הבוקר לשביתה: "אני קורא לאוצר לפתור את הסכסוך הזה במהירות, כיוון שכבר בתום היום הראשון לשביתה הזאת עשרות אלפי מטופלים לא טופלו אתמול במרפאות החוץ בבתי החולים ואליהם יתווספו עשרות אלפי המטופלים שלא ייבדקו היום מחר ומחרתיים. הטיפול בהם יידחה לאוקטובר או לנובמבר כי למערכת הבריאות אין רזרבות. אנחנו עובדים בפול גז כל הזמן".

בתי החולים השובתים: רמב"ם, שיבא, שמיר, גליל-נהריה, הלל יפה, ברזילי, וולפסון, פוריה וזיו; בתי החולים לבריאות הנפש: שער מנשה, אברבאנל, איתנים, מרחבים, באר יעקב, באר שבע, מעלה הכרמל, כפר שאול, מזור; בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים: דורות נתניה, פלימן, לה השרון, גריאטרי ראשון לציון, שוהם ושמואל הרופא.

נושאים קשורים:  שביתה,  עובדי מינהל ומשק,  בתי חולים,  מחסור בכוח אדם,  חדשות
תגובות