חדשות

מקרה ראשון של הידבקות בזן חדש של נגיף שפעת העופות בסין

החולה שבו זוהה הזן החדש התאשפז עם חום גבוה, צמרמורות ותסמינים מתקדמים של המחלה | בוועדה הרפואית הלאומית הסינית מציינים כי קצב ההתפשטות הנגיף הוא איטי

שפעת העופות. צילום: שאטרסטוק

ועדת הבריאות המרכזית של סין הודיעה הבוקר (ג') כי זוהה נגיף חדש של שפעת העופות שבו נדבק בן 41 ואולץ להתאשפז עם חום גבוה, צמרמורות ותסמינים מתקדמים של המחלה. הזן החדש מסומן H10N3 דיווחה סוכנות החדשות רויטרס. בשלב זה לא ידוע על נדבקים נוספים באותו אזור בסין או באזורים אחרים וגם לא דווח כיצד והיכן התרחשה ההדבקה.

עם זאת בהודעה לתקשורת נמסר כי הזן הספציפי הנ"ל של שפעת העופות נחשב לחלש יחסית מבחינת קצב התפשטותו או התסמינים שהוא גורם בעופות. עם זאת, מומחים בסין הביעו חשש כי ייתכן שיתברר מאוחר יותר כי הוא מדבק ואולי מסוכן יותר לבני אדם.

מאז פרצה בסין מגיפת הקורונה העולמית, במדינה זאת יש רגישות גבוהה במיוחד לכל דיווח על זיהוי נגיף מסוג חדש שמחולל מחלה מדבקת. ב-2017-2016 היתה בסין התפרצות של שפעת עופות, ככל הידוע מזן אלים של הנגיף ובה מתו שם יותר מ-300 בני אדם. בוועדה הרפואית הלאומית הסינית מציינים כי קצב ההתפשטות הנגיף הוא איטי. מהרשויות בסין נמסר כי קרובי של האיש והאנשים שעבדו בסמיכות אליו נבדקו ולא נמצאו נדבקים נוספים בנגיף.

נושאים קשורים:  סין,  שפעת העופות,  חדשות
תגובות