COVID-19 עולמי

הרשויות בסין נלחמות בתעשיית חיסונים מזויפים

מכירת אלפי בקבוקוני חיסונים מזויפים לקורונה, שהכילו תמיסת מלח ומים מינרליים, הכניסה לזייפנים בסין 2.8 מיליון דולר

יעילות התרכיב הסיני סינוואק במניעת הידבקות נעה כנראה בין 50% ל-70%. צילום: אלוסטרציה

סין הודיעה הבוקר (ב') שהיא "נאבקת בעבריינים המפיצים תרכיבי חיסון מזויפים לקורונה". סוכנות הידיעות הרשמית שלה דיווחה שעד כה עצרו הרשויות 70 חשודים ב-21 עבירות שונות.

בדיווח של סוכנות החדשות הבינלאומית רויטרס נמסר כי קבוצה אחת של חשודים הרוויחה 18 מיליון יואן (2.8 מיליון דולר) ממכירת 58 אלף מנות מזויפות של חיסוני קורונה. הבקבוקונים הכילו תמיסת מלח או מים מינרליים. סין הודיעה שעצרה את מנהיג הכנופיה.

בנוסף עצרו הרשויות של סין חשודים במכירת חיסונים מזויפים במחירים מופקעים. חלק מהחיסונים המזויפים אף הגיע למלאי שעת חירום של כמה בתי חולים. חיסונים מזויפים אחרים הוברחו מסין לחו"ל. הממשל הסיני הורה לסוכנויות אזוריות במדינה לשתף פעולה עם המשטרה כדי לחשוף פעילויות לא חוקיות נוספות הקשורות במבצע החיסונים.

עד כה חוסנו בסין מעל 40.5 מיליון עובדים חיוניים ואזרחים בקבוצות סיכון לחלות בנגיף, שנתגלה כזכור לראשונה בתחומה בסוף 2019 וממנה התפשט ברחבי תבל. הממשלה הסינית טוענת שבאמצעות בדיקות חובה נרחבות שנעשו במהירות באזורים שונים במדינה וחקירות אפידמיולוגיות מקיפות לקטיעת שרשראות ההדבקה, עלה בידה להשתלט על המגיפה.

נושאים קשורים:  סין,  חיסון לקורונה,  זיוף חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות