COVID-19 עולמי

הוזנק מבצע חיסוני הקורונה ב-27 מדינות האיחוד האירופאי

תרכיב החיסון של אסטרהזניקה ואוקספורד בדרך לקבלת אישור השימוש | מנכ"ל החברה: "התרכיב יעבוד היטב כנגד הזן הבריטי של הנגיף"

תרכיב החיסון של "אסטרהזניקה". צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

ב-27 ממדינות האיחוד האירופאי הוזנק הבוקר (א') מבצע חיסוני הקורונה. באיטליה יפעילו מתחמי חיסונים ניידים ובערי גרמניה יפעלו תחנות חיסון באולמות הספורט.

במקביל מערכות הבריאות השונות ממשיכות להתמקד בבחינת יכולותיו של תת זן הנגיף המוטנטי שנתגלה בבריטניה ובסוף השבוע מדינות רבות הודיעו על סגירת שערי הכניסה שלהן לנוסעים המגיעים מבריטניה ומדרום אפריקה. תת הזן החדש ו"אחים" נוספים שעברו גם הם מוטציות שונות מידבקים הרבה יותר מהזן הקודם שפגע במדינות רבות. ההערכה עתה היא שמהירות ההדבקה בתת הזן העיקרי, שמקורו בדרום מזרח אנגליה ומשם התפשט ללונדון וסביבתה ועבר למדינות שונות, גבוהה בלפחות 53% ממהירות הדבקה של הזן הקודם.

לצד זה מדענים ממשיכים להעריך גם עתה שהמוטציות הללו לא צפויות לפגום ביעילות תרכיבי החיסונים שבהם תחוסן האוכלוסיה. סוגיה זו נבחנת לעומק בסדרת ניסויים. ממצאיהם צפויים להתפרסם בקרוב. לפי דו"ח אמ"ן מהבוקר עד כה, זוהו בישראל בוודאות נשאים בודדים של תת הזן הבריטי, "אך נראה שהיקף הנשאים בארץ גבוה משמעותית."

עד כה מתחילת המגיפה חלו בקורונה בעולם 80,782,233, נפטרו ממנה 1,766,217 והחלימו 56,987,910 כאשר במצב פעיל עכשווי נמצאים עתה בכל העולם 22,028,106.

17 מדינות דיווחו עד כה על יותר ממיליון חולים בהן מתחילת המגיפה כאשר ארבע מתוכן עם יותר משני מיליון חולי קורונה. ארה"ב מתקרבת לחציית רף ה-20 מיליון כאשר הבוקר (א', נכון לשעה 12:55) מניין זה עומד בה על 19,433,847 ומניין המתים עד כה 339,921. במצב פעיל עכשווי נמצאים בה עתה מעל ל-7.86 מיליון חולים. בהודו עד כה חלו מעל עשרה מיליון מאזרחיה וברוסיה מעל שלושה מיליון.

הבוקר דיווח "גרדיאן" הלונדוני כי גם תרכיב החיסון של "אסטרהזניקה" ואוניברסיטת אוקספורד "בדרך לקבל את אישור השימוש בו השבוע" וכי מנכ"ל החברה הודיע שגם תרכיב זה "יעבוד היטב כנגד תת הזן הבריטי של הנגיף".

עד כה דווח על זיהוי תת הזן החדש גם בצרפת, ספרד, דנמרק, איסלנד, שווייץ, שוודיה, הולנד, אוסטרליה, יפן, לבנון וגם במחוז אונטריו בקנדה.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  אסטרהזניקה,  חדשות,  19-COVID,  האיחוד האירופי,  קורונה
תגובות