קורונה בישראל

פרופ' רביד התפטר מניהול "מעייני הישועה": "הרבנים איבדו שליטה"

לאחר שמתח ביקורת חריפה וחריגה נגד הציבור החרדי ורבניו, הודיע פרופ' מוטי רביד על התפטרותו | הנהלת בית החולים בבני ברק: "נמשיך לשרת את הציבור החרדי בגאווה על פי תורתנו הקדושה"

פרופ' מוטי רביד. לשעבר מנהל בית החולים מעייני הישועה

הנהלת בית החולים החרדי מעייני הישועה בבני ברק הודיעה היום (ה') שהמנהל הרפואי של בית החולים, פרופ' מוטי רביד, הודיע על התפטרותו.

פרופ' רביד מתח הבוקר ביקורת חריפה וחריגה נגד הציבור החרדי ורבניו. בהודעת בית החולים נמסר כי "הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו. הנם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים".

בהמשך נמסר בהודעת הנהלת בית החולים: "בית החולים מעייני הישועה מביעה צער מדבריו בתקשורת בימים האחרונים של פרופ' רביד, בהם השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט. בעקבות הדברים הגיש הבוקר פרופ' רביד את התפטרותו להנהלת בית החולים".

בהודעת ההנהלה הודגש: "בית החולים מבהיר שימשיך לשרת את הציבור החרדי בגאווה. בית החולים נוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות וכפוף מאז ועד היום לוועד ההלכה שבראשות גדולי התורה. בית החולים גאה להמשיך לשרת את הציבור על כל גווניו, תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתנו הקדושה כפי שנעשה עד היום".

סגן השר ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף את פרופ' רביד בחריפות קיצונית: "אדם (זה) הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור שאותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקים הציבור החרדי רק כדי לתת, מוכן, בגלל מניעים ידועים, להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים.

"לצערנו", הוסיף ח"כ מקלב, "רביד עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת, זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ בהתנדבות בבתי החולים עצמם והחשיבות שיש לציבור החרדי לחיי אדם. זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד עוד יום אחד".

פרופ' רביד השמיע את ביקורתו על התנהלות החברה החרדית בראיון לתכנית "יומן הבוקר" ששודרה בתחנת הרדיו "כאן" רשת ב'. הוא התייחס לחגיגות שמחת תורה שצפויות בחברה החרדית בסוף השבוע ולשיעור ההדבקה הגבוה במגזר החרדי. "החרדים", אמר פרופ' רביד, "התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים. הרבנים איבדו שליטה.

"האוכלוסיה שלנו בבני ברק שונה. רוב האנשים מנסים לשמור על ההנחיות, אבל חלקם הגדול לא ממש מצליח כי העיר מאוד צפופה, והצפיפות היא אורח חיים ואי אפשר אחרת", אמר פרופ' רביד. "גם בבני ברק יש שכונות חסידיות שהתושבים בה מצפצפים על ההנחיות. שיחות עם הרבנים לא יעזרו. מה שקורה היום זו פריקת עול - הרבנים איבדו שליטה. החסידים שלהם מבינים שזו לא כפייה ולכן הם עושים מה שבא להם".

פרופ' רביד הסביר כי העלייה במספר החולים במגזר החרדי הביאה לתפוסה מלאה בבית החולים שאותו הוא מנהל: "המצב אצלנו בבית החולים הוא הגרוע ביותר בארץ. אנחנו מלאים לחלוטין ולא יכולים לקבל עוד חולי קורונה. המצב משתנה מיום ליום, וכשאנחנו משחררים חולים שהחלימו, אנחנו יכולים לקבל חולים חדשים.

"אני כבר לא מודאג. אני יודע שיהיה עוד גל תחלואה אבל אני מקווה שלא יהיה גדול מאוד", הוסיף פרופ' רביד. "יהיה גל תחלואה והשאלה היא כמה אנשים אחרים ידביקו החוגגים. זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל. אני חושב שלא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים".

פרופ' רביד נולד ב-1938 בביאליסטוק והוא פרופסור אמריטוס לרפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. בעבר ניהל את בית החולים זיו בצפת, אחר כך ניהל את בית החולים ביפו (כיום "וולפסון"), ניהל מחלקה פנימית ב"מאיר", שימש שימש כיו"ר האיגוד לרפואה פנימית וביוזמתו נתקבל האיגוד כחבר מן המניין באיגוד האירופאי לרפואה פנימית. ארבע שנים אף היה נשיא האיגוד האירופאי לחקר יתר לחץ דם בסוכרת ויו"ר האגודה הישראלית לסוכרת.

לאחר שפרש ב-2004 מ"מאיר" הוזמן לשמש כמנהל הרפואי של "מעייני הישועה" ותחת הנהלתו בית החולים התבסס, הגדיל את היקף עבודתו כדי פי שלושה כדי לשמש בית חולים קהילתי שמוכר גם להתמחות ומסונף לאוניברסיטה. פרופ' רביד פרסם חמישה ספרים, יותר מ-200 פרסומים מקצועיים ומאות מאמרים בעיתונות.

נושאים קשורים:  פרופ' מוטי רביד,  התפטרות,  חדשות,  מגזר חרדי,  בני ברק,  ח"כ אורי מקלב,  קורונה,  המרכז הרפואי "מעייני הישועה"
תגובות
אנונימי/ת
08.10.2020, 13:59

בסך הכול קיים את שכתוב בעשרת הדברות ואמר את האמת.
שנאמר לא תענה ברעך עד שקר.

08.10.2020, 14:09

קודם שיקיים את כל תשעת הדברות האחרות. יש אנשים שמזה זמן תפסו את תשומת לבי ביהירותם - וחבל. אנשים: אתם סך הכל בני אדם!

אנונימי/ת
08.10.2020, 14:20

הנהלת ביה"ח הזה צריכה להודות לפרופ' רביד בכל יום ובכל שעה, בכל תפילת 18 ובכל תפילת שחרית וערבית. הוא קידם את ביה"ח והביא רופאים מעולים . בכלל לא היה מזיק אם עוד תושבים בעיר בני ברק היו קמים-ועושים-מעשה כנגד כל שכניהם ורבניהם שהביאו את המצב הנוכחי למה שהוא. ספק גדול אם בלעדי רביד מעייני הישועה היה בכלל מגיע למה שהוא כיום, גם כאשר עדיין איננו מסוגל לספק את מלוא שירותי הרפואה כמו בי"ח אחר בסדר גודל שכזה. כן, רביד אמר את מה שרבים חושבים ולא מעיזים לומר . ישר-כוח מוטי !

08.10.2020, 14:40

אנונימי יקר. בדבריך יש המון אמוציונליות על הציבור החרדי, והכללה והכפשה. הידעת שמקרי המוות בציבור החרדי מקורונה - נמוכים בהרבה ממקרי המוות בציבור הכללי? האם זה לא אומר שחלק גדול מהמקרים בציבור החרדי הוא מתחלואה בין צעירים בקפסולות הישיבתיות -דבר שאינו מהווה סיכון לציבור כלל. האם רואים בערים הסמוכות לבני ברק תחלואה יותר גדולה מכלל איזורי הארץ, באופן שניתן להאשים אותם ב"הפצת המחלה"? האם ידעת שעל פי הסקרים הסרולוגיים האחרונים, נראה כי מספר החולים בפועל עומד על פי שנים ממספר המתגלים! כלומר בעיר כל כך צפופה (הכי צפופה בארץ) ומרובת ילדים בלתי אפשרי לקטוע את שרשרת ההדבקה באמצעות מחקר אפידמיולוגי! הידעת שחרדים נזהרים הרבה יותר מחילונים בחבישת מסכות בשטחים ציבוריים? (צא לגינה איזורית). ניכר מדבריך שאתה ידיד או מכר של הפרופ' אלא שהפרופ' שגאותו עמדה לו לרועץ, ושכנראה שמע שפיטוריו קרובים, בחר לשמן את פיטוריו בשומן הדביק של גלי שנאה הפופולריים.

אנונימי/ת
08.10.2020, 18:13

מר מאירי,אשמח לראות את הרשיון שלך לעסוק ברפואה ואם לא קשה לך - גם את פנקס המילואים שלך.

אנונימי/ת
08.10.2020, 18:29

הידעת שאחוז הקשישים אצל הציבור החרדי קטנטן ולכן אין שום מקום להשוואה מבחינת אחוזי התמותה, שרק מראה שהציבור החרדי צעיר יותר?
הידעת שאבא של מ"פ במילואים בגדוד שלי מאושפז במצב קשה מורדם ומונשם לאחר שנדבק כנהג הסעות כשהסיע חסידים לחתונה (מעיר צפונית)?
מה משנה שהם צעירים אם הם הדביקו את נהג ההסעות שלהם?
ועוד, בעיר שאני גר בה, הזלזול בחבישת מסיכות משותף לכל המגזרים, והחרדים לא יותר טובים מהשאר

08.10.2020, 18:35

אתה מוזמן לראות. ותודה על האמון.

08.10.2020, 18:39

לאנונימי 18:29 אני מצטער לשמוע על החולה קשה. אולם אינני חוזר בי מדבריי, כי החרדים לא גרמו לתחלואה גבוהה יותר מאחיהם החרדים בשום אופן, וכי אלו הכפשות ותלונות לשווא. מענין אותי אם אכן ידוע מעל ספק כי הוא נדבק מהם, כי ידוע לי על למעלה מאלף נפטרים שנדבקו מחילונים גמורים.

08.10.2020, 18:48

גם- השאלה הראשונה קשורה עמוק לרמת היהרות של רופאים\או לא כמוהו.
אנשים שימו לב: אתם רק בני אדם.

אנונימי/ת
08.10.2020, 18:52

לאנונימי 18:13 - אתה יכול לבדוק באתר משרד הבריאות לבד ולראות שאין רופא בשם אלי מאירי.
רופאים הם באמת רק בני אדם כמו אחרים ולא יותר טובים.

08.10.2020, 19:45

אלי מאירי - העלית על הכתב נתונים לא מדויקים ותצפיות עם הטיה.
-
אם רביד לא יכול להשמיע ביקורת על רבנים אחרי שנים של שירות ציבורי מבריק לטובת הקהילה כולה , אפילו למשיח בן דוד תסתמו את הפה במלט.
-
אתה כותב בשמך וכך אף אני.
בוא לא נבעיר מדורה : לא חושב שחרדים יכולים בלי חילונים ; וגם החילונים נהנים מהתרומה הקריטית של חרדים , מעבר למסגרות התנדבותיות.
זו מדינה אחת לכולנו;
צריכים להשתדל יותר בשבילה ואחד בשביל השני.

08.10.2020, 19:47

לאנונימי 18:52 - אתה יכול לבדוק באתר משרד הבריאות שאין רופא בשם אנונימי.

אנונימי/ת
08.10.2020, 20:03

מר אלי מאירי, אם האתר הזה היה מאפשר רישום לרופאים בלבד, כמו שהוא מנסה לרמז בשמו, הייתי שמח להזדהות בשמי המלא, וכל אחד היה יכול לראות גם את המומחיות ומומחיות העל שלי.

09.10.2020, 09:08

צודק

אנונימי/ת
10.10.2020, 13:02

איזו גאווה או יהירות? טיפל בהם במסירות 15 שנה.
כפויי טובה שכמותכם.
אני עצמי פרופסור לרפואה פנימית ולא עלה בדעתי בגימלאות לנהל בית חולים חרדי.

אנונימי/ת
10.10.2020, 22:17

מרגיש נימה מגעילה של גזענות. כפיי טובה? הוא מתפרנס משכורת שמנה מבית החולים כבר 15 שנה.

15.10.2020, 01:13

גם רופא בשם אנונימי לא קיים באתר משרד הבריאות.

אנונימי/ת
08.10.2020, 18:20

הראשון שאומר את האמת - האדמירלים הורגים אנשים.

08.10.2020, 18:57

היי רג'י
תודה על התבטאויותך מן היום בבוקר, טוב מאוחר מאשר אף פעם. כמוך גם אני לא הפסקתי לעבוד אחרי היציאה לגמלאות וגם בימים האלה אני עובד. בנית בבני ברק בית חולים לתפארת ואנו שומעים את "התודות" שמחלקים לך היום כשדברת דברי אמת.
כל טוב ובריאות טובה
איציק גת

"אדם (זה) הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור שאותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקים הציבור החרדי רק כדי לתת, מוכן, בגלל מניעים ידועים, להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים."
התגובה הזו של חבר כנסת מעידה יותר מכל על כך שראביד אמר קושט דברי אמת .
ראביד לא שתה מיים משך שנים מאיזו באר שאינה קימת. ופרנסתו הייתה בשפע גם ללא המעין ממנו שותים ללא הגבלה חבר הכנסת ומפלגתו .

08.10.2020, 19:48

חג שמח מורי ורבי יואל דונחין ,
רבים רבים מחבריי עבדו אצל רביד ועובדים ב"מעייני הישועה"
אני בעוונותיי רק שמעתי אודות המקום
-
מתאווה תמיד לקרוא דבריך

08.10.2020, 20:01

לד"ר קרן יער, אשמח לקבל פרטים יותר מדויקים ולחזור בי על דברים שאינם נכונים.
לרביד היסטוריה מכובדת, אולם אשרי מי שזקנותו לא ביישה את צעירותו.

אנונימי/ת
08.10.2020, 21:05

ההפסד כולו של ביהח. שהפסיד מנהל שקידם את ביח לרמה מקצועית גבוהה . חבל שלא יודעים לקבל ביקורת והדרך היחידה היא להיפטר ממנהל לא בגלל יכולתיו אלא בגלל שאמר את האמת בפנים.

אנונימי/ת
08.10.2020, 21:41

מה הוא חושב על תושבי בני-ברק זה לא דבר חדש. זה הוא אמר לנו בשקט כבר כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות. אבל הוא כנראה התפוצץ כשראה את הבלגן סביב הקורונה. הוא באמת הפך את בית החולים ליולדות הקטן והעלוב למשהו ממשי , עם רופאים מעולים שבחר בקפידה . אבל הוא כבר לא ילד . ואני בטוח שהנהלת הקהילה החרדית של בני ברק ימצאו את האיש המתאים. צריך כאן לזכור שיש חלק ניכר מתושבי בני-ברק שרגלם לא תדרוך על מפתנו של " מעיני הישועה" כי בית החולים לא מספיק מחמיר בכל מיני תחומים. והם יסעו רק ללניאדו ששם הגישה היא חסידית ויותר מחמירה.

רביד יצא גבר אמיתי. אמר את האמת ישר לפרצוף. כל הכבוד לו. תומך בו תמיכה מלאה והייתי מצפה ליותר תמיכה מעוד קולגות... הוא לא נרתע מההמון ואף שילם מחיר אישי. שאפו .

09.10.2020, 10:50

כל הכבוד למוטי
הצדיק היחידי בסדום. דוגמא לאמת, ערכים ואומץ.
מבטא מה שרוב הציבור חושב.
חבל שבגלל וירוס הפחדנות מגיבים פה הרבה רופאים באנונימיות
כדאי שגמזו ייקח דוגמא ממנו

09.10.2020, 11:52

על הרופא חלה החובה לחיות בשלום עם מטופליו וחלה החובה לחיות בשלום עם עצמו. עיתים, שתי החובות הללו מתנגשות זו בזו. הרופא, ככל אדם מחויב לבחור וכך עשה ידידנו הפרופסור רביד.

אנונימי/ת
09.10.2020, 12:00

הריעו הריעו לרופא המתנשא והיהיר שבחר לנסות להשפיל רבבות, להפוך לפטרון, למבקר ולמתנשא. להעביר ביקורת זה דבר ממש נחמד.

אנונימי/ת
09.10.2020, 12:03

אתה גם בוחר להשפיל במקום לדבר על גופם של דברים. התחלואה החרדית מהווה הוכחה ניצחת לאי ההקפדה על השמירה.

אנונימי/ת
15.10.2020, 01:44

לא מאמין שאתה יודע לקרוא.
אבל אם כן:
https://doctorsonly.co.il/2020/10/208798/

אנונימי/ת
09.10.2020, 12:02

לפרופסור רביד יש המון זכויות כמורה ומיסד של תחומי רפואה רבים בארץ, אולם דומני שכאן האמירה בסוף דבריו היתה יותר מפוגענית.

אנונימי/ת
09.10.2020, 14:50

יד שרה, (שחילק השבוע 2500 בלוני חמצן) איחוד הצלה, זק"א, זכרון מנחם, עזר מציון, יד אליעזר, עזרה למרפא (הרב פירר) חסדי נעמי, ועוד, כולם הם ארגוני חסד חרדיים, אז לומר שהחרדים התרגלו לקבל ולא לתת, זה בושה. אגב, מתוך 10 העמותות הכי גדולות בישראל 9 מהם הקימו חרדים.

ד״ר בר מעיין
דברי פרופ רביד אמת לאמיתה ,וחבל לי מאד שהיום הוא התנצל על דבריו כמו שצר לי שאמיר השכל התנצל על דבריו ,כאשר אנחנו אומרים אמת ואח״כ מתנצלים אנחנו מאפשרים להם שירקו עלינו,שיחיו על חשבוננו ,שנמות במלחמות והם ישבו בישיבות,שלא ילמדו לימודי ליבה לפחות ויצאו לעבודה שלא יכירו בחוקי מדינת ישראל ונותנים להם לגיטימציה לצפצף על חיינו ,היה לנו שר בריאות ששייך לכת ,שחיכה למשיח ולא למדע והתנהג כמו אחרון הפושעים ,

אנונימי/ת
09.10.2020, 15:24

את חושבת שאמירתו של אמיר השכל הייתה ראויה?
אז בעצם את אומרת שהשוטרת הייתה צריכה לסרב למלא את ההוראה שקבלה, עקב מוצאה האתיופי. באמת כל הכבוד לך.

אנונימי/ת
09.10.2020, 16:44

צודקת ד"ר בר מעיין.

לא ייתכן שיש מיעוט שלא משתתף במלחמות ישראל, למרות שגם לפי התורה חלה על כל גבר בריא חובה זו, חלק גדול אינו משלם מסים ואנו מעבודתנו הקשה המגולמת במס ממנים אותם במיליארדי שקלים והם עוד יורקים על הדגל ולא עומדים בצפירות של אזכרות של חיילינו הקדושים שנפלו במערכות. ומגדילים לעשות שמצפצפים על חוקי המדינה כפי שקורה כעת בקורונה. העם צריך לאמר עד כאן

אנונימי/ת
09.10.2020, 16:51

אני לא אוהב את ההתרפסות בפני החרדים. להם מותר לעשות הכל במדינה וללגום מעטיניה ולנו במדינה דמוקרטית אסור לבקר אותם?

אנונימי/ת
09.10.2020, 18:02

כדאי להיות פחות צבוע. לפי השעה שאני כותב תהיה בטוח שחרדי אני לא. הם עושים את מה שאנחנו החילונים מאפשרים להם.
הם לא משתמטים מהשירות בצבא אלא פשוט מנצלים את הזכות שלהם בחוק לא להתגייס. הרבה חילונים היו עושים את זה לו יכלו. הכרתי הרבה מאוד חילוניות שהצהירו כדי לקבל פטור משירות. בשנים האחרונות צהל עלה על זה ומתחיל קצת לבדוק.
גם את התקציבים לישיבות הם מקבלים באופן חוקי, כי חברי הכנסת החילונים מאפשרים את זה משיקולים פוליטיים.
לגבי עמידה בצפירות - זו באמת התקטננות. חלק מהם חושבים שזה מנהג של גויים ולכן לא עומדים בצפירה. זה ממש לא צריך להפריע לנו. מי שלא רוצה שלא יעמוד.
ובר מעיין הפגינה גזענות מגעילה כלפי אתיופים

ד״ר בר מעיין
והאם את או אתה חוושב/חושבת שאמירתו של אמיר השכל שסיכן את עצמו בהצלת יהודי אתיופיה ועלייתם ארצה תוך סיכוןחיים גדול ,ושנטל חלק מבצעים עלומים נוספים צריך להדחף ולהיות מושפל ע״י שוטרת צעירה ,במקום שצריכה להפעיל שכל ישר ולא לבצע פקודות לא חוקיות בעליל ו ,עקרון השכל הישר צריך לחול על כל השוטרים ללא הבדל צבע העור

אנונימי/ת
10.10.2020, 09:59

חשפת את פרצופך הגזעני דליה, בנוסף לזה שהתחמקת, שהרי אם השוטר לא היה ממוצא אתיופי אמיר לא היה אומר את מה שאמר.
עם כל הכבוד לאמיר השכל, ויש כבוד, הוא עשה את מה שעשה במסגרת מילוי תפקידו, וזה ממש לא מקנה לו את הזכות להתבטא כפי שהתבטא.
גם השוטרת פועלת במסגרת מילוי תפקידה. אם יש טענות צריך להפנות אותן לקובעי המדיניות שקבעו את התקנות ולא לשוטרים. המושג פקודה בלתי חוקית בעליל נגזר מהטבח בכפר קסאם. אם לפינוי הפגנה את קוראת פקודה בלתי חוקית בעליל, זה רק מראה שדעותייך הפוליטיות שבשו את הלך מחשבתך.
לפחות אמיר השכל חכם יותר ממך והבין שלא היה מקום לומר את מה שאמר.

15.10.2020, 01:21

תפקידו של רופא הוא לרפא, ולהפגין חמלה ואמפטיה כלפי כל אדם, בין אם הוא חרדי ערבי חילוני רוסי או אתיופי.
האמירות הסטיגמטיות האלה אינן תורמות כלל ואינן מכבדות את אומריהן.

09.10.2020, 22:24

פרופסור מוטי רביד, תודה על גילוי הלב והוצאת האמת לאור. הרבה אומץ נדרש כדי להגיד את האמת הזו על האנשים שדואגים לעצמם בלבד ונושכים את היד שמאכילה אותם.

10.10.2020, 12:53

סבא שלי יסד את העיר כבני בכוונה שתהיה מושבה בה ישחבו עבודה ותורה
הבן בהכור שלו היה בוגר קורס הקצינים הראש/ון של ההגנה היה בין מקימי חניתה ובית אורן , אבי היה רסן במודיעין וקצין מוסד. כשהיה בא לבקר בשבת היה חונה רחוק ומספר שבליה את הלילה אצל חברים והזקן שידע טוב מאוד את האמת היה אומר " טוב אם זה מה שאתה רוצה שאאמין , העיקר שאתה מכבד את רביך ואימך " בן אחר התגייס למילואים בימי המתנה של ששת הימים דווקא בשבת אך לאחר מכן סרב לצאת לחופש בשבת כי כבר לא היה מצב חירום , בת אחת היתה חיילת בשלישות ועוד אחת מורה חיילת .
לא יודע איך הוא היה מתייחס לכל מנהיגי העיר כעת ומה הם היו אומרים עליו אבל אני יודע שאין עוד אנשים כאלו וחבל

10.10.2020, 12:55

תיקון - יסד את בני ברק ר יצחק גרשטנקורן

אנונימי/ת
10.10.2020, 12:55

על פי תורתנו הקדושה. אדרבא, הדבקו להלכה זו ואל תציפו אותנו בחוליכם בבתי החולים והמרפאות שלנו, הרופאים שמטפלים לפי המדע ולא לפי התורה.

אנונימי/ת
11.10.2020, 02:13

שלנו, שלנו, עזר מציון, יד שרה, איחוד הצלה, זק"א, עזרה למרפא, כל זה גם "שלנו"

אנונימי/ת
11.10.2020, 07:04

איחוד הצלה מזמן לא מורכב ממתנדבים חרדים בלבד, אלא גם מחילונים ואפילו לא יהודים. אבל אתה צודק ברוח הדברים.

אנונימי/ת
15.10.2020, 17:34

אף אחד לא כותב את הדברים הפשוטים והאמיתיים דלהלן אז אני יכתוב אותם.
הציבור החרדי לא צריך אישור או הסכמה מאף אחד, הוא הציבור היחיד שעושה משהו עבור התכלית של עולם ומקיים את רצונו של בורא העולם. ולא חי בשביל להעביר 70 שנה של הנאות ו\או מכאובים ולמות.
אין כלל צורך ברופאים ולא בכלכלה ולא בכל האנושות אם לא למען מטרה זאת של קיום ולימוד התורה. ואני מצטט מהלמוד גמ' פסחים דף סח' 'אמר רבי אלעזר: אילמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ, שנאמר אם לא בריתי יומם ולילה חקות שמים וארץ לא שמתי'.
זה האמת. ולכן בשום אופן א"א לבטל את התורה והמצוות עבור שום קורונה.

אנונימי/ת
15.10.2020, 18:48

אני אכתוב ואני אני יכתוב שהוא יציר לשוני וולגרי. וכמו כן, זו האמת או זאת האמת, ולא זה האמת.

וכבר נכתב בסדר אבשלום מסכת קור : כל המשבש את לשון הקודש, כאילו עבד עבודה זרה, שפך דמים וגילה עריות גם יחד.

חשוב מאוד להנות ואף יותר מ 70 שנה, כל עוד חיים, כמו שנכתב בספר קהלת:
לך אכול בשמחה לחמך ושתה בלב טוב יינך, כי כבר רצה האלוהים את מעשיך. בכל עת יהיו בגדיך לבנים ושמן על ראשך אל יחסר. ראה חיים עם אשה אשר אהבת כל ימי חיי הבלך אשר נתן לך תחת השמש, כל ימי הבלך כי הוא חלקך בחיים ובעמלך אשר אתה עמל תחת השמש. כל אשר תמצא ידך לעשות, בכוחך עשה, כי אין מעשה וחשבון ודעת וחכמה בשאול אשר אתה הולך שמה.

אנונימי/ת
10.10.2020, 22:56

אסור במדינה הזאת להגיד אמת, אנרכיה חוגגת, כל אחד עושה מה שהוא רוצה. בגלל זה יושבים בבוץ עמוק. אין שליטה כאין יד קשה - עצוב, אבל אצלנו שום דבר לא הולך ברצון הטיב.

אנונימי/ת
11.10.2020, 11:00

אחרי הרבה שנים, סופסוף פרופ' רביד אומר אמת

13.10.2020, 19:37

ובסוף מסתבר שחצי אמת גרועה בהרבה משקר.
והתשקורת השטנית שלנו פשוט עיוותה את דבריו והוציאה אותם מהקשרם:

https://www.jdn.co.il/j_world/1405688/

הפרופסור דיבר על חלק קטן בחברה החרדית. באה התשקורת ושכחה לצטט את תחילת דבריו.
תקשורת חילונית זה פח זבל מזוקק של רוע

הראיון, הסערה, וההבהרה

ההערכה היא שהחזרת רביד לתפקיד תתקבל על ידי הציבור החרדי, לאחר שהעיתונאי גיא זהר פרסם ב'כאן' קטעים מהראיון המוכחים שחלק מדבריו של רביד הוא מהקשרם ובטענה שכוונו לכל המגזר החרדי, כשרביד הבהיר בפתח דבריו שמרבית תושבי בני ברק נזהרים ושומרים על הכללים. עם זאת, יצוין שרביד תקף בחריפות ובמילים בוטות חסידויות שבהוראת רבותיהם ערכו את תפילות והקפות שמחת תורה כמידי שנה.

חזרנו לראיון המדובר, והבאנו לכם את התמלול הרלוונטי במלואו, לשיפוטכם. "האוכלוסייה שלנו, הבני ברקית בעיקר, היא שונה בחלקה הגדול, זה אנשים שמנסים לשמור על ההנחיות, חלקם הגדול, לא ממש מצליחים כי העיר מאוד צפופה, הצפיפות היא גם אורך חיים ואי אפשר אחרת כי הכל צפוף והכל קטן", אמר בפתח הראיון.

הוא הוסיף כי "יש גם בבני ברק חלקים, שכונות, חסידוית, שמצפצפים על ההנחיות. שיחות עם הרבנים לא יעזרו. מה שקורה היום זה תופעה של פריקת עול, הרבנים במדיה מסיומת איבדו שליטה, הם אומרים, החסידים שלהם מבינים שזה מהשפה ולחוץ, זאת ההבנה השקטה, איש לא כופה, לכן הם עושים מה שבא להם. גם אין היום לצערנו דמות רבנית, גם במישור הארצי ואפילו במישור המקומי קהילתי, אין דמות או כמה דמויות, כמו שהיו הרב שטיינמן או הרב עובדיה יוסף".