חדשות

רופאה בכירה: "הוטרדתי מינית על ידי מנהל מחלקה - תלונתי הביאה לפיטורי"

דיווח בחדשות 12: מנהל "ברזילי" דאז פרופ' חזי לוי הפציר ברופאה לפנות לממונה על המגדר בבית החולים ולהתלונן | הרופאה טוענת כי ניסו להשתיקה | נציבות המדינה: "תיק החקירה בטיפול אגף המשמעת"

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחזק באופן משמעותי את המרכז הרפואי ברזילי. צילום: ויקימדיה

חשד כי מנהל מחלקה בבית החולים ברזילי באשקלון הטריד מינית רופאה בכירה במשך מספר חודשים, בין היתר במהלך טיפול בחולה, ולאחר מכן התנכל לה והביא לפיטוריה. כך עולה מדיווח של חדשות ערוץ 12.

בתצהיר שהוגש לבית הדין לעבודה באמצעות עו"ד רוני אלוני סדובניק, מתוארים אירועי ההטרדה המינית לכאורה שהחלו כחודש לאחר שהחלה הרופאה לעבוד ב"ברזילי". "הוא חיכך את רגלו ברגל שלי במשך דקות ארוכות כאשר כל אותו הזמן אני רועדת וחרדה". הרופאה הבכירה סיפרה כי אירועים מעין זה חזרו מספר פעמים במהלך החודשים הבאים. אחד האירועים, כך דווח, התרחש במהלך פרוצדורה רפואית כאשר מנהל המחלקה ליטף את ידה. "הייתי מבועתת ולבסוף אמרתי לו שזה מפריע לי", סיפרה.

באפריל אשתקד הודיע מנהל המחלקה לרופאה כי בכוונתו להעביר מכתב תלונה עליה להנהלה, ומשכך ביקשה לשוחח עם מנהל בית החולים פרופ' חזי לוי דאז, כיום מנכ"ל משרד הבריאות, כדי להבהיר שמדובר בהתנכלות על רקע סירובה למהלכים מיניים מצד מנהל המחלקה. בהמשך דרש מנהל המחלקה את פיטורי הרופאה והיא זומנה לשימוע. הרופאה טענה כי בפרוטוקול השימוע לא מצוינת כלל טענתה להטרדות מיניות, שהובאה קודם לכן במייל לידיעת פרופ' לוי.

לדברי הרופאה, בפגישה שנערכה בינה לפרופ' לוי, הפציר בה האחרון לפנות לממונה על המגדר בית החולים ולהתלונן באומרו כי הוא "לא רוצה לטאטא את זה מתחת לשטיח" ואף הציע לה אפשרות לשוב לעבודתה בהדגישו: "אני לא רוצה שזה יתפרש לרגע כ'אוקיי, הגענו לפשרה, את חוזרת לעבודה, בואי נשתיק את זה', אני מפציר בך להתלונן". לקראת תום השיחה הבהיר לה כי הוא עוסק בעניין הפיטורין "ללא קשר לעניין (ההטרדה המינית) וההחלטה להתלונן".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, לשעבר מנהל "ברזילי". הפציר ברופאה להתלונן וחתם על מכתב הפיטורים

הרופאה הגישה תלונה בנציבות שירות המדינה ולמחרת קיבלה הודעה על פיטוריה, עליה חתם פרופ' לוי. על פי הדיווח בחדשות 12, בעקבות החקירה הורו בנציבות למנהל "ברזילי" להשהות את הליך הפיטורין, ובהליך בבית הדין לעבודה הוסכם להשיב את הרופאה לעבודה עד לסיום בירור התלונה, אבל לא בתחום התמחותה אלא במחלקה אחרת, שם היא עובדת גם עתה.

עוד צוין בדיווח כי פחות משנה לאחר שהרופאה עמדה בפני פיטורין בגין יחסי אנוש גרועים לכאורה, הוצע לה לנהל מחלקה בבית חולים אחר או לחלופין לשוב לבצע את הפעולות שבתחום התמחותה ב"ברזילי" "בתנאי", לדבריה, ש"תמלא את חובותיה לבית החולים ותגלה הדדיות".

מנציבות שירות המדינה נמסר: "הנציבות לא העלתה את נושא הטיפול בתלונתה של הרופאה בפני ועדת המינויים היות שלא נפל כל דופי בטיפולו של פרופ' לוי בנושא". עוד צוין כי תיק החקירה נמצא בטיפול אגף המשמעת.

מבית חולים ברזילי נמסר בתגובה: "הרופאה פוטרה בהיותה בתקופת ניסיון ועל פי הנהלים. שלא כנטען, בית הדין לא הפך כל החלטה בדבר פיטורין. בדיון בו ביקשה הרופאה להשיבה לתפקידה, הנהלת המרכז הרפואי הבהירה העדר ההיתכנות לחזרה ועמדתה אף גובתה על ידי חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות. ביוזמת מנהל בית החולים הוצע לרופאה כמענה זמני עד להחלטת הנציבות ומתוך התחשבות בנתוניה האישיים, לאפשר לה לעסוק בתחומה, כרופאה בכירה במחלקה פנימית בבית החולים".

נושאים קשורים:  בית החולים "ברזילי",  הטרדה מינית,  פרופ' חזי לוי,  נציבות שירות המדינה,  בית הדין לעבודה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
23.06.2020, 19:53

מערכת הבריאות חולה. חולה מאוד. אני הותקפתי מילולית ופיזית ע"י מתמחה, בפרהסיה ובלי סיבה ממשית.. וכל זאת בהנחייתו של מנהל המחלקה שלא יכל להכיל רופאה עם דיעה משלה. תרבות ההפחדה והמניפולציה שלו שיתקה את כל המתמחים... מיותר לומר שלא למדנו דבר מלבד מהי התעללות נפשית ואיך משתמשים במתמחה החלש כדי להתנגח בחברו. למישהו אכפת? התשובה היא- לא.

אנונימי/ת
24.06.2020, 21:35

הרבה תפקידי ניהול ושליטה בכל הרמות נתפסים על ידי בעלי אישיות סוציופתית ותחום הרפואה אינו שונה...

אנונימי/ת
28.06.2020, 22:37

כל מקרה כזה אם קרה יש להוקיע- אך לזכור שמדובר במקרה חריג שלא מייצג כלל את הכלל

אנונימי/ת
24.06.2020, 21:34

התעמרות מנהלי ומנהלות מחלקה צריכה להיעלם ממערכת הבריאות בישראל. מתי? אתמול! יש לדאוג כי מנהלי בית חולים בהם התופעה מתרחשת יפנימו. איך לדאוג? לא קשה, מנהל מחלקה שהוכחה התעמרות או הטרדה מינית מצדו יחזור להיות רופא בכיר במחלקה אחרת לא תתקרב יותר למתמחים ומתמחות ולא ילמד סטודנטיות או סטודנטים. דואגת לפרופסורה? יישב בספריה ויכתוב מאמרים עד הפנסיה. וכן, לפרסם ברבות וברבים!

אנונימי/ת
24.06.2020, 21:48

דוקטורס הפך לצהובון תחת חסות הר"י ? מישהו בחר עיתוי מעניין להעלות פרשיות מהאוב כדי לפגוע בפרופ' חזי לוי. פרשה הזויה של רופאה הזויה שניסתה לפגוע במנהל שלה... מסיבות השמורות עמה. מדוע זה עולה דווקא עכשיו- כשהנציבות ושר הבריאות בירכו על המינוי ועמישראל זקוק להנהגה מקצועית בתקופת הקורונה. למדליפה ולעורכת דין שלה הפתרונים...

אנונימי/ת
25.06.2020, 07:59

למה רופאה הזויה-כי לא שתפה פעולה עם הבוס שלה??? כי מנהל בית החולים החליק את הנושא והיום הוא מנכל משרד הבריאות... כמה לא מפתיע.....
כי רב המתקדמים במערכת הם אנשים דורסניים וחבל!!!

אנונימי/ת
24.06.2020, 21:51

איזה דיסקרפנס בין התלונה ללוגוריאה המשפטית של ברזילי
ונחשו למי אני מאמין???
אם היא אכן קיבלה הצעה לנהל מחלקה-הייתי לוקח ולא מסתכל אחורה

אנונימי/ת
25.06.2020, 00:44

מנהלי מחלקות מתעללים במתמחים וגם ברופאים בכירים
הרעה החולה של מערכת הבריאות בארץ שמנהל מחלקה הוא מינוי לכל החיים
אין רוטציה - הופך לאלוהים ומתנהג כמו בהמה

אנונימי/ת
25.06.2020, 13:18

העדר רוטציה בניהו מחלקות היא אכן אחת הרעות החולות הבסיסיות.

אנונימי/ת
28.06.2020, 13:30

סיימתי התמחות לפני 13 שנה, הוטרדתי לא פעם 1 ע״י המתמחה וגם בכיר, פחדתי להתלונן כי היתי עולה חדשה. אז זאת היתה נורמה להטריד נשים במיוחד את מי שלא יכולה להתלונן

אנונימי/ת
29.06.2020, 17:38

"שמור לי ואשמור לך", כך היה וכך יהיה במדינת הקומבינה.
מצד שני, חזי לוי בסך הכל הפנים את רוח המפקד שככל שתעלה גבוה יותר כך תוכל לעשות כרצונך ואיש לא פוצה פה.
ובא לציון גואל

אנונימי/ת
13.01.2021, 18:17

חיכך את רגלו ברגלה....פעמים רבות בעודי עומד ליד מיטת חולה ומעיין בתיקו הרפואי, מגיעה אחות לטפל בו או לסדר משהו וחולפת על פני תוך שצד גופה מתחכך בי...האם זו הטרדה מינית?...אני מבטיח לכם שאני לא נאה ואין לאחיות שום עניין בי...כל כך הרבה פעמים הנחתי את ידי על ידו של חולה על מנת להעניק לו חום אנושי ולהרגיעו, האם זו הטרדה מינית....איבדנו פרופורציות....

אנונימי/ת
13.01.2021, 18:20

האם יתכן כי אישה ממציאה הטרדה מינית בכדי להשיג את מטרותיה...כי אין לה את היכולות האובייקטיביות להשיגן ביושר...

אנונימי/ת
14.01.2021, 17:16

יתכן שאתה המטריד הכותב כאנונימי ?