נגיף הקורונה

ליצמן שוקל לבטל חובת בידוד לשבים מתאילנד, הונג קונג וסינגפור

נוכח הביקורת שספג על כך שמשרדו תרם לפאניקה ולמשבר מדיני עם תאילנד, הודיע שר הבריאות כי אם תדעך ההתפשטות במזרח אסיה, ייתכן שתבוטל חובת הבידוד לחוזרים ממדינות אלו

שר הבריאות יעקב ליצמן במעבדה הארצית הראשית לזיהוי נגיפים ב"שיבא". צילום: משרד הבריאות

נוכח הביקורת שספג על כך שמשרדו תרם לפאניקה מיותרת, אמר אתמול (ד') שר הבריאות יעקב ליצמן כי "משרדו שוקלים לבטל את חובת הבידוד לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו כחלק מהצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

ליצמן אמר זאת ל-Walla News. "אם אראה שבתוך יומיים-שלושה זה נרגע במקומות האחרים, יכול להיות שנבטל את ההגבלה הזאת של הבידוד". עוד הבהיר ש"כרגע לא דנים בסגירת כניסות לישראל ממדינות נוספות. מקווים שפה אנו שולטים על המצב".

השר שב והדגיש כי הנחת העבודה במשרד הבריאות היא ש"הנגיף הסיני" יגיע לישראל: "אנחנו עושים מאמצים עילאיים שלא יגיע. עד עכשיו הצלחנו. יש הרבה פתחים כאן בישראל, יש גם פלסטינים ויש עזה, יש אנשים שבאים מטיסות המשך מכל מיני מקומות. אנשים צריכים להיות בבית בבידוד. אם הם לא יקיימו את ההנחיה, נעשה בדיקות פתע. לא בטוח שנוכל למנוע את הכל".

עוד אמר: "הייתי הראשון שמנעתי את הטיסות מסין לכאן. היתה ביקורת עלי גם מבפנים וגם מבחוץ. עמדתי איתן. לא נתתי לשנות את ההחלטה והתוצאות בשטח ממחישות כי מערכת הבריאות מתפקדת בצורה ראויה".

עוד אמר כי באחריות המשטרה היא להתמודד עם "פייק ניוז" שמופצים ברשתות חברתיות על אנשים שנדבקו בנגיף, "כדי שלא ילכו להצביע בבחירות לכנסת ב-2 במרץ. אנחנו מודעים לכך. נמסור מידע למשטרה".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  שר האוצר יעקב ליצמן,  בידוד,  תאילנד,  סינגפור,  מגיפה,  פייק ניוז
תגובות
23.02.2020, 15:10

נו אז המגפה לא דעכה - להפך ! ועכשיו צריך לסגור גם את הטיסות לאיטליה