חדשות

התמכרות למשחקי מחשב צורפה לספר הסיווג הבינלאומי למחלות

למרות התנגדותן של חברות מסחריות, "הפרעת הגיימינג" הוכללה בתחום ההתנהגויות הממכרות והוגדרה כהפרעה נפשית שעלולה להוביל להפרעה דו-קוטבית

משחקי מחשב. אמריקאים בין הגילים 15-24 מדווחים על 70% פחות אינטראקציה חברתית מאשר ילדים ובני נוער לפני 20 שנה. צילום: שאטרסטוק

ארגון הבריאות העולמי WHO צירף את ההתמכרות למשחקי מחשב, "גיימינג", לסיווג הבינלאומי של מחלות (ICD-11), הכולל גם הפרעות נפשיות.

ביוני האחרון התמכרות למשחקי מחשב – שימוש יתר באינטרנט, במחשבים, בסמארטפונים ודומיהם, היתה מסווגת עדיין ברשימת "התנהגויות בהקשר טכנולוגי בעלות פוטנציאל לנזק". חברות מסחריות הביעו התנגדות לכך, אבל בשבת מליאת ה-WHO צירפה רשמית את הנושא הזה ל-ICD. כל 194 חברות הארגון אישרו זאת, נאמר בהודעת ה-WHO. הגדרה זאת תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022.

"הפרעת הגיימינג" הוכללה בתחום ההתנהגויות הממכרות ובתור שכזו הוגדרה כהפרעה נפשית שעלולה להוביל לשני סוגי ההפרעה הדו-קוטבית.

מחקרים הראו שיש שחקני מחשב שמשחקים 20 שעות ביממה, "שוכחים ללכת לישון, לאכול, לצאת לעבודה, ללימודים ופוסחים על פעילויות יומיומיות אחרות. יש לציין שרק מיעוט קטן של אנשים העוסקים במשחקי מחשב, וידיאו ובמשחקים מקוונים, יפתחו את ההפרעה", הדגיש אחד המומחים בתחום.

ההתאגדות האמריקאית לפסיכיאטריה עדיין כוללת נושא זה ברשימת "נושאים לדיון" בגירסה העדכנית ביותר בסיווג המחלות ("תנ"ך האבחנות") DSM-5. ההתאגדות הרפואית האמריקאית לא אימצה את הגדרת משחקי המחשב כהתמכרות ב-2007 אבל ייתכן שבעקבות החלטת ה-WHO תאמץ אותה.

נושאים קשורים:  התמכרות למשחקי מחשב,  ICD-11,  התמכרות,  ה-WHO,  גיימרים,  גיימינג,  חדשות,  אינטרנט,  סמארטפון
תגובות