חדשות

קופות החולים סיכמו: סבסוד משמעותי לתרופת ה-PrEP לאוכלוסייה בסיכון

אתר Ynet דיווח, כי כל הקופות יסבסדו את התרופה למי שנמצאים בסיכון להידבקות בנגיף וכי הטיפול יעלה כ-300-500 שקלים, במקום 1,800 שקלים כיום

תרופת PrEP, המיועדת kטיפול מונע להידבקות ב-HIV (צילום: אילוסטרציה)

הוועד למלחמה באיידס, החברה לבריאות הלהט"ב והחברה לרפואת איידס הצליחו להשיג הסכמות מארבע קופות החולים לפיהן הטיפול התרופתי המניעתי ל-HIV - ה-PrePי(Pre-exposure Prophylaxis) - יינתן למבוטחי הקופות הזקוקים לו במחיר מסובסד; כך דווח אתמול (יום ב') באתר Ynet.

לפי הדיווח, התרופה - המצמצמת באופן כמעט מוחלט את הסיכון להידבק בנגיף בעקבות יחסי מין - תוצע לחברי "מכבי" במחיר של 370 שקלים ולמחזיקי הביטוח המשלים בקופה ב-300 שקלים. ב"מאוחדת" המחיר יעמוד על 500 שקלים ולמחזיקי הביטוח המשלים - 300; ב"כללית" יעמוד המחיר על 304 שקלים וב"לאומית" - 300 שקלים.

ד"ר מיכל חוברס: "רפואה מונעת היא הדרך הנכונה ובסופו של דבר הזולה לשמור על הבריאות. מקווים לראות ירידה משמעותית בשיעור הנדבקים בנגיף ה-HIV"

עוד נמסר, כי התרופה שתימכר תהיה הגרסה הגנרית של חברת "טבע" - "אמטריביר" - ולא התרופה המקורית "טרובדה". מחיר הגרסה הגנרית טרם הסבסוד עומד על 1,800 שקלים. על פי הנחיות אגף הרוקחות במשרד הבריאות, גם רופאי משפחה בקופות יוכלו לרשום את התרופה - לאחר שיעברו הכשרה ייעודית בנושא.

הוועד למלחמה באיידס, יחד עם החברה הישראלית לרפואת איידס והחברה לבריאות להט"ב בהסתדרות הרפואית דיווחו, כי קיימו באחרונה סדרת הכשרות לעשרות רופאים וכי בקרוב יוצעו להם הכשרות נוספות.

ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס, אמר לאתר כי הגורמים המעורבים בנושא סבורים שהטיפול ייכלל בעתיד בסל התרופות. "זו בשורה משמחת לבריאות הציבור כולו. לאחר שכל קופות החולים אישרו את הסבסוד למבוטחי השב"ן, אז על מנת למנוע אפליה בין מבוטחים שאין בידיהם שב"ן מחמת מצבם הכלכלי, יתמוך משרד הבריאות בבקשה שהגיש הוועד להכליל את הטיפול בסל התרופות וזאת כדי למנוע הידבקות נוספות ב-HIV בקרב אוכלוסיות בסיכון גבוה, לצד אמצעי מניעה אחרים".

ד"ר מיכל חוברס, יו"ר החברה הישראלית לרפואת איידס, הוסיפה על פי הדיווח: "אני מברכת על היכולת לתת טיפול תרופתי מונע בישראל. זה ציון דרך משמעותי במאבק בנגיף. רפואה מונעת היא הדרך הנכונה ובסופו של דבר הזולה לשמור על הבריאות. תקוותנו שבעקבות מהלך זה נראה ירידה משמעותית בשיעור הנדבקים בנגיף ה-HIV".

נושאים קשורים:  חדשות,  PrEP,  איידס,  HIV,  טיפול מונע,  קופות החולים,  סבסוד,  סל התרופות
תגובות