חדשות

ארגון הבריאות: התפרצויות הפוליו - מצב חירום בריאותי בינ"ל

הארגון הכריז על כך בכנס מיוחד בנושא הפוליו שנערך בז'נווה; ישראל ברשימת 14 המדינות בהן עדיין קיימת סכנה להתפרצות הנגיף

בכנס חירום מיוחד שקיים ארגון הבריאות העולמי (WHO) בז'נבה בסוף השבוע שעבר נמסר, כי ב- 14 מדינות בעולם, ביניהן ישראל, היו באחרונה התפרצויות של פוליו והן עדיין מצויות בסיכון מתמשך להתפרצויות נוספות עד סוף השנה.

הכנס עסק בהתפשטות נגיף הפוליו בעולם והשתתפו בו, על-פי הודעת הארגון הבינלאומי, נציגי המדינות שבהן נרשמו כבר מקרים של נדבקים בנגיף. ברשימה שפרסם ה-WHO נכללת ישראל והשאר הן: אפגניסטן, קמרון, גינאה המשוונית, אתיופיה, עיראק, ניגריה, פקיסטן, סומליה וסוריה.

זו הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה של ה-WHO שהוא מכריז על כך שהעולם עומד לפני מצב חירום בריאותי בינלאומי עקב התפשטות של נגיף שעלול לחולל פנדמיה. ב-2009 פורסמה הכרזה דומה עקב התפרצויות של שפעת החזירים במקומות רבים בעולם.

משתתפי הכנס בז'נבה הצביעו על הצורך בתיאום לשם מתן מענה בינלאומי יעיל לבעיה. הכנס המליץ שתושבי המדינות בהן הופיע הנגיף הנוסעים ברחבי העולם יתחסנו ויצטיידו בפנקס חיסונים שיעיד על כך.

על-פי נתוני ה-WHO, ב-2013 נרשמו ברחבי העולם 417 מקרים של פוליו ומתחילת 2014 ועד סוף אפריל כבר ידוע על 68 מקרים. בתקופה המקבילה אשתקד היה ידוע על 24 מקרים בלבד. פקיסטן, סוריה וקמרון עשויות להתמודד עם סיכון גדול יותר עד סוף השנה, מעריכים מומחי ארגון הבריאות העולמי.

1 מכל 200 מקרי פוליו עלולים להוביל לשיתוק או למוות. הנגיף מועבר דרך מזון ומים והוא מתרבה ומשתכפל במערכת העיכול וממנה חודר למערכת העצבים.

מומחי ארגון הבריאות העולמי הביעו חשש, כי אם לא יהיה תיאום לשם הכחדה גלובלית של הנגיף צפויה בעולם מגיפה. הארגון ציין כי בנקודת הזמן הנוכחית נגיף הפוליו אנדמי רק בפקיסטן, אפגניסטן וניגריה. בפקיסטן הוא התפשט וחצה גבולות בעיקר משום ששם קיימו גופים המתנגדים לחיסונים קמפיין סוער נגד התחסנות האוכלוסייה. בסוריה לא נרשם במשך 14 שנה אפילו מקרה יחיד של נפגע פוליו אבל השנה הנגיף הגיע אליה מפקיסטן. פליטי מלחמת האזרחים בסוריה נמלטים ממנה לטורקיה, ירדן ולבנון ולרשויות שם קשה לבדוק מי מהם התחסן ומי לא.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארגון הבריאות העולמי,  פוליו,  התפרצות,  התפשטות
תגובות
אמיר
09.05.2014, 07:47

ביום שהומצאה אגדת הפוליו ברהט,בדרום הארץ,ולאחר מכן בכול המדינה, היה ברור לכול מי שמוח לו ביין שתי אוזניו,שזו רק שאלה של זמן עד שארגון הבריאות העולמי ימליץ על חיסון חי מוחלש בכול העולם.
אמר